Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med kortläsare


bba

Rekommendera Poster

Fick en "9 in 1 cardreader" (noname) som premie när jag prenumererade på en tidning, den verkar ju trevlig, men jag har lite problem.

Jag har i min digitalkamera Compact flash kort som jag testade, originalkortet på 16 MB (Sandisk) gick bra men mitt 128 MB kort (Viking) vill den inte se. Frågan är om det är fel på apparaten eller om det är ett känt problem med större kort? Båda korten funkar bra i kameran och är ganska lite använda. (Kameran är en Pentax Optio 230).

Jag har tyvärr inte möjlighet att pröva några andra kort just nu och iofs så går det utmärkt att skeppa över bilderna via kabel från kameran, men man vill ju ha det att funka.

Jag kör XP och enligt den lilla manual som följde med kortläsaren behövs inga drivrutiner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en hel del tråkiga erfarenheter av kortläsare, speciellt de som kan läsa flera olika sorters kort. De verkar, oberoende av tillverkare, a en enastående förmåga att krångla. Så du kan nog vara ganska säker på att det är läsaren och inte korten det är fel på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl bara att slänga skiten då, trist, trodde det var en bra grej, det tar ju en stund att köra över ett fullt minneskort till datorn från kameran via usb.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...