Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Överklockning funkar inte Längre


walter

Rekommendera Poster

Jag har en celeron 400 som jag tidigare prövade överklocka till 600, datorn startade men jag knäppte av den innan den kom in i windows. För nån dag sen prövade jag igen, men då gick det inte alls, jag fick en svart skärm när jag startade och datorn pep.

Är det någon som vet vad det beror på? Jag har bara pc-66 ram, men det fungerade ju första gången. Kan grafikkortet,(agp) eller minnet ha tagit stryk på nåt sätt?

Jag skulle gärna villa få det att fungera eftersom jag måste först ställa om busshastigheten på 100 mhz på moderkortet innan jag kan gå in i biosen och sänka den till 95 till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Jatko

Jag har också en cel 400 som går på 83 mhz buss just nu (500 mhz). Den bästa lösningen är bättre kylning. Pröva med att låta vänta datorn vila nån timme (så att processorn blir 20 grader) och ställ sedan snabbt in i bios att du ska köra i 100 mhz buss. Då går den säkerligen igång men kraschar snabbt eftersom processorn blir för varm. Jag ska beställa en ny kylfläns/fläkt från

http://www.gtek.net/frameset.htm

Där har dom en 7,5 cm hög klyfläns för 230 plus frakt. Med en sån så borde det gå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Jatko

Glömde att nämna att du säkert hade haft på datorn ett tag andra gången så då gick den inte igång alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...