Kanske borde säga något om hur det gått för mig(Har inte hunnit det tidigare). Hur som helst så lämnade jag in en ansökan till kronofogden ett par dagar efter att min frist till FS-data gick ut. Dock gillade inte Kronofogden mitt sett att skriva förfallodatumet så jag fick bakläxa på det efter att de haft min ansökan i ca en vecka. Samma dag fick jag dock mina pengar från FS-data så istället för att förtydliga förfallodatumet drog jag tillbaka min ansökan.
FS-data i konkurs?
Skrivet 15 jan 2004, 20:31
Skrivet 15 jan 2004, 20:31
Skrivet 15 jan 2004, 21:17
Idag fick jag det nya numret av Mikrodatorn, och vad ser man om inte en helsidesannons för FS Data med den förtroendeingivande inledningen "Ett ansvarsfullt åtagande" och avslutningen "Vill du också bli en av våra nöjda kunder?"
Hallejuja!
Skrivet 15 jan 2004, 21:17
Idag fick jag det nya numret av Mikrodatorn, och vad ser man om inte en helsidesannons för FS Data med den förtroendeingivande inledningen "Ett ansvarsfullt åtagande" och avslutningen "Vill du också bli en av våra nöjda kunder?"
Hallejuja!
Hallejuja!
Skrivet 29 jun 2004, 13:56
Kan glädjande berätta att jag fått mina pengar och alla avgifter som hela ärendet hos kronofogde+tingsrätt inneburit.
FS-data gav alltså ifrån sig ett svar efter att kronofogdemyndigheten fått göra en sk bolagsdelgivning. När jag därefter drev ärendet vidare till tingsrätten tog det inte speciellt lång tid förrän FS-data betalade ut beloppet. Samma dag jag fick utbetalningskortet i posten ringde kronofogden som hade blivit underrättade av FS-data om att de betalat. (Väldigt vad det gick fort :-D). Eftersom företaget betalat alla kostnader inkl ränta så fanns självfallet inget anledning att fortsätta driva ärendet.
Konklusion: Även vi på gräsrotsnivå kan alltså kriga, även om det tar en evinnerlig tid.
Så ni som har icke återbetalda registreringskostnader från tiden då .se domänerna skulle släppas fritt ska inte ge upp. Jag är ett ett levande bevis på att man kan lyckas. Min lilla skuld på 891 kr blev ca 1500:-. FS-data betalade i månadsskiftet feb-mars. Jag har helt glömt att skriva om det här, därav de approximerade uppgifterna.
GE INTE UPP!
[Inlägget ändrat 2004-06-29 15:04:19 av rogerone]
Skrivet 29 jun 2004, 13:56
Kan glädjande berätta att jag fått mina pengar och alla avgifter som hela ärendet hos kronofogde+tingsrätt inneburit.
FS-data gav alltså ifrån sig ett svar efter att kronofogdemyndigheten fått göra en sk bolagsdelgivning. När jag därefter drev ärendet vidare till tingsrätten tog det inte speciellt lång tid förrän FS-data betalade ut beloppet. Samma dag jag fick utbetalningskortet i posten ringde kronofogden som hade blivit underrättade av FS-data om att de betalat. (Väldigt vad det gick fort :-D). Eftersom företaget betalat alla kostnader inkl ränta så fanns självfallet inget anledning att fortsätta driva ärendet.
Konklusion: Även vi på gräsrotsnivå kan alltså kriga, även om det tar en evinnerlig tid.
Så ni som har icke återbetalda registreringskostnader från tiden då .se domänerna skulle släppas fritt ska inte ge upp. Jag är ett ett levande bevis på att man kan lyckas. Min lilla skuld på 891 kr blev ca 1500:-. FS-data betalade i månadsskiftet feb-mars. Jag har helt glömt att skriva om det här, därav de approximerade uppgifterna.
GE INTE UPP!
GE INTE UPP!
1 besökare läser just nu den här tråden, varav 0 medlem(mar) och 1 gäst(er)
Sök i Eforum
Senast obesvarade trådar
-
Liten kund hos Telia?
Forum: På konsumentens sida -
Program som registrerar vilka andra program som startas
Forum: Program - övriga -
fördela tabellvärden över veckodagarna
Forum: Access -
Svenska till latin
Forum: Språkfrågor -
HJÄLP! med VBA SetProperty vid rapportstart (LÖST)
Forum: Access -
Problem med IE9 med att skicka mail
Forum: Webbläsare -
Ersättare till My Phone Explorer
Forum: Mobiltelefoner -
Optisk illusion
Forum: Öppet forum! Ordet är fritt ... -
Samsung Galaxy S och Android 4
Forum: Mobiltelefoner -
Svenska --> Latin
Forum: Språkfrågor

Logga in