Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp att importera!


Max Lager

Rekommendera Poster

Hej!Är en helt ny medlem som har problem att importera mina bilder till windows fotogalleri.Har använt Picasa  sedan flera år utan problem men sedan ca 1 mån kan jag ej importera mina bilder  från kameran.Har en Canon  A2600 Powershot.När jag sätter i usb kontakten säger datorn att den inte känner igen denna.Vad kan ha hänt eller vad kan vara fel?Är tyvärr novisen vid datorn men kanske med lite hjälp att det går att få liv i importen.Jag kan se gamla foton utan probblem,Mvh Max

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl minneskort i kameran och om du använder bärbar dator så borde du väl ha kortläsare i denna och då kunna flytta minneskortet från kameran till datorns kortläsare, detta under förutsättning att båda kamera och datorns kortläsare använder SD-kort.

 

Har du inte kortläsare i datorn så finns det portabel kortläsare att köpa för datorn för 100-200 kr, t.ex denna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Du har väl minneskort i kameran och om du använder bärbar dator så borde du väl ha kortläsare i denna och då kunna flytta minneskortet från kameran till datorns kortläsare, detta under förutsättning att båda kamera och datorns kortläsare använder SD-kort.

 

Har du inte kortläsare i datorn så finns det portabel kortläsare att köpa för datorn för 100-200 kr, t.ex denna

Detta är en intern kortläsare avsedd för stationära datorer och monteras i ett ledigt 3,5" fack framtill.

 

Portabla kortläsare av olika typer: https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datortillbehor/minneskort-lasare/minneskortslasare

Prata med Kjell & Company så får du rätt läsare till det du skall använda den till (och helst som klarar olika typer av minneskort), ifall du inte redan löst problemet. Gammal tråd jag svarar i såg jag nu.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojsan, gick lite fort när jag letade modell på kortläsare, givetvis är det inte en för intern montering du ska ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...