Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sök i text och kopiera information till ny lista


day9

Rekommendera Poster

Hej!

Suttit hela morgonen utan en lösning, hoppas någon klurar ut detta enkla problem! :D

 

Jag har en massa blandad text i kolumn A (kopierat från en stor textfil så den ser ut lite hur som helst).

Vissa celler börjar alltid med "Produkt: " och därefter kommer 7-8 siffror som jag vill ska kopieras till en ny cell.

 

Så det jag vill göra är att söka igenom kolumn A efter "Produkt: ", därefter kopiera alla siffror tills att det kommer ett blanksteg/radbrytning och lägg dessa i en egen kolumn.

 

Se excelfilen med hur jag vill att den ska fungera

 

Tack på förhand!

excelproblem.xlsx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta något som ska utföras kontinuerligt med automatik?

Eller är det en engångshändelse?

 

Om det är enstaka gånger skulle man kunna kopiera kolumn A till ett nytt blad. (För att inte sabba originalbladet)

I detta nya blad sortera kolumnen vilket bör ge resultatet att alla Produkt: hamnar intill varandra.

Ta bort alla rader ovanför och alla rader under dessa.

Sök Produkt:{mellanslag} och ersätt med ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta något som ska utföras kontinuerligt med automatik?

Eller är det en engångshändelse?

 

Om det är enstaka gånger skulle man kunna kopiera kolumn A till ett nytt blad. (För att inte sabba originalbladet)

I detta nya blad sortera kolumnen vilket bör ge resultatet att alla Produkt: hamnar intill varandra.

Ta bort alla rader ovanför och alla rader under dessa.

Sök Produkt:{mellanslag} och ersätt med ingenting.

Tack för förslaget! Ja det ska helst ske per automatik men din variant fungerar så länge! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...