Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

filvisning 8.1


hup151_t

Rekommendera Poster

får plötsligt upp "detaljerad lista" och måste fylla i t ex stora ikoner och så blir det bra - men nästa gång kommer trots det "detaljerad lista" upp igen - hur kan jag få den sista valda ikontypen att fortsätta visas till ny "handpåläggning" görs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa i utforskaren kolla vilka inställningar som finns, applicera på alla i fortsättningen eller återställ standard beroende på vad som
har hänt? 


se printscreen:

2ry2f0k.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack - har försökt men klarar inte av att lösa problemet. tidigare var det ju bara att markera under "visa" den önskade filstorleken och sedan behölls till nästa ändring. mycket irriterande att varje gång göra denna handpåläggning. på annat ställe ska jag också fråga om hur jag ändrar ikonstorlek på skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm har alltid så himla svårt att hitta var jag ska starta ett nytt ämne - var 17 gör jag det???   vet att jag är på fel "sida" nu men det är bara här jag kommer in nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan hela tiden se var du befinner dig någonstans, om du tittar enligt bilden nedan, är du osäker, backa dig ur till Underkategorin eller vidare till Huvudkategorin.

Just nu befinner vi oss i tråden filvisning 8.1 i underkategorin Windows 8 & 8.1

 

post-13429-0-95587400-1429627895.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack - har försökt men klarar inte av att lösa problemet. tidigare var det ju bara att markera under "visa" den önskade filstorleken och sedan behölls till nästa ändring. mycket irriterande att varje gång göra denna handpåläggning. på annat ställe ska jag också fråga om hur jag ändrar ikonstorlek på skrivbordet.

Tråden http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-files/windows-8-file-explorer-forgets-folder-view/4b28cc74-53be-4f83-bed2-78e24f28c6a9 verkar handla om samma problem. Du skulle kunna se om tipsen i inlägget som är markerat som "Answer" hjälper dig, om inte svara på frågorna i det inlägget. Säg till om du behöver hjälp med engelskan eller mer detaljerade anvisningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

ja det verkar i stort vara samma typ av problem - tycker nog inte att jag har nå större problem med engelskan men jag kommer ändock ingen vart. ingen större grej nu när jag börjar bli van men en omväg. värre att jag fått nåt skräp i min nya dator med bildvisning och för-svunna appar för Store och Skype men jag tar upp det separat hopperligen på rätt ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men kan du då berätta hur långt du kommer och vad du fastnar på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...