Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hotmail (Outlook) Teckensnitt Win 10


Fiolen

Rekommendera Poster

Jag använder Win 10 och Hotmail. Jag har försökt flera gånger att via Kugghjulet-Alternativ-Teckensnitt  ändra till Arial och tryckt på SPARA. Det fungerar ibland, men plötsligt så hoppar oftast de sista raderna tillbaka till "fabriksinställda" Calibri. Det spelar ingen roll om jag trycker på Enter eller Shift+Enter mellan raderna.  Det går naturligtvis att markera raden-raderna och ändra till Arial. Men det är irriterande. Vet någon hur jag ska klicka för att få till Arial överallt i hela e-postbrevet som jag vill. 

Fiolen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du egentligen med de sista raderna?

Om du skulle skriva ett brev som bara innehåller tre rader, händer det då att de två sista raderna får annat teckensnitt?

 

Använder du signatur?

Oavsett svar vilket teckensnitt är det där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Testade nyss och tryckte på Enter då blev tredje raden den "fabriksinställda" stilen Calibri istället för den jag sparat Arial.  Men om jag använder Shift + Enter för ny rad så får jag tillsvidare behålla Arial.

Jag använder signatur och den är sparad i Arial och verkar stanna kvar vad jag än skriver ovanför.

Något mystiskt är det. Om jag går in på Alternativ hela vägen och väljer teckensnitt Arial och trycker på Spara  så ser allt OK ut. Jag kan öppna och kontrollera. Men om jag går och går tillbaka och tittar så står återigen Calibri som valt teckensnitt. Så apparaten lyder inte mig vad jag än gör. Kan det vara bara jag som har detta "problem"  ??

Fiolen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...