Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopiering/formatering


Tyl

Rekommendera Poster

Har kopierat min hårddisk C

 

Har nu fått problem: Vid start kommer följande upp: Väntar på "user profile service" och "Skrivbordet förbereds" och vid avstängning: "Tjänster stoppas"  "Windows update"

 

Hoppas få bort ovan då

 

Om jag nu formaterar om C och därefter kopierar in C från annan hårddisk går då Windows live mail förlorad?

 

Den finns ju annars under den kopierade C.

 

Hälsar

 

Tyl

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har nu fått problem: Vid start kommer följande upp: Väntar på "user profile service" och "Skrivbordet förbereds" och vid avstängning: "Tjänster stoppas"  "Windows update"

 

Men ÄR det problem då?

 

"user profile service" ser jag också vid varje uppstart.

 

"Skrivbordet förbereds" ska väl bara ske en gång per ny inloggad användare - menar du att det händer varje gång för samma användare?

 

"Tjänster stoppas"  "Windows update" - har du låtit Windows Update göra sitt jobb klart innan du stänger av?

 

Hur har du gjort när du "kopierat C"?

 

Är "ordningen" följande:

1. "kopierar C" till annan disk

2. Stänger datorn och meddelande dyker upp

3. Startar datorn och meddelande dyker upp

 

Eller har du gjort annat mellan 1. och 2. ovan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Har kopierat C till en extern hårddisk

 

Trodde att det gick att formatera C men så går inte Där ligger windows versionen dator kan sluta fungera säger texen

 

Har aldrig tidigare fått upp "Skrivbordet förbereds" ( tar lång tid för uppstart nu)

 

Vid uppstart: "Väntar på  User profile service" sedan "Skrivbordet förbereds"

 

Har också fått gul tiangel i enhetshanteraren: Microsoft teredo tunneling adapter  felkod 10. Har rätt divrutin men funkar inte ändå

 

Tack i alla fall

 

Tyl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...