Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Update


Varja

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har Windows 7 och vid sökning i Windows Update kommer följande felmeddelande upp på skärmen.

 

"Det har inträffat ett okänt fel i Windows Update. Kod 80246002 Windows Update dt000".

 

Jag har kört "MicrosoftFixit50123.msi" och "WindowsUpdateDiagnostic.diagcab".

Det verkade som att vissa problem åtgärdades men jag kan fortfarande i söka efter uppdateringar i Windows Update, samma felmeddelande kommer upp på skärmen.

 

Hoppas att jag får hjälp med detta problem.

 

/varja

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Varja!

 

För de flesta, som får det problemet denna vecka, verkar det bero på att Microsoft har ändrat lite med sina servrar och det tar tid innan alla DNS-servrar världen över har blivit uppdaterade. Antingen väntar du tills din internetleverantörs DNS har blivit uppdaterad eller så får du byta till en annan DNS genom en inställning i datorn.

 

OpenDNS och Googles DNS blev snabbt uppdaterade så ett byta till någon av dem brukar lösa problemet.

OpenDNS med länk till en anvisning för hur du ändrar inställningen: http://www.opendns.com/home-internet-security/opendns-ip-addresses/

Google DNS med anvisning: https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft har haft fullt upp med att plocka bort KB 2982791 http://support.microsoft.com/kb/2982791

Precis nyligen (i gårkväll väl) har Microsoft släppt en korrigering av detta, så jag rekommenderar alla som inte gjort detta att köra Windows Update för att den tidigare KB:n skall bytas ut mot.

 

Cecilia, kan detta vara en möjlig orsak tiill TS-problem?, alltså det där med långsamma uppkopplingar?

 

Mvh,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft har haft fullt upp med att plocka bort KB 2982791 http://support.microsoft.com/kb/2982791

 

Jag har automatisk uppdatering och den nya säkerhetsuppdateringen (KB2993651) installerades automatiskt den 28 augusti hos mig. Men den gamla, för ett fåtal störande, säkerhetsuppdateringen för Microsoft Windows (KB2982791) installerad 2014-08-13 måste jag avinstallera själv. Egentligen skulle jag ha gjort detta innan jag lät Microsoft installera update 2993651 men för mig gick det bra att göra det efteråt istället. Flyfisherman, du kan ju kolla om inte du också behöver avinstallera den gamla säkerhetsuppdateringen.

post-55300-0-30367400-1409394206_thumb.jpg post-55300-0-75355900-1409394288_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har automatisk uppdatering och den nya säkerhetsuppdateringen (KB2993651) installerades automatiskt den 28 augusti hos mig. Men den gamla, för ett fåtal störande, säkerhetsuppdateringen för Microsoft Windows (KB2982791) installerad 2014-08-13 måste jag avinstallera själv. Egentligen skulle jag ha gjort detta innan jag lät Microsoft installera update 2993651 men för mig gick det bra att göra det efteråt istället. Flyfisherman, du kan ju kolla om inte du också behöver avinstallera den gamla säkerhetsuppdateringen.

attachicon.gifKB2982791.jpg attachicon.gifKB29933651.jpg

Hmm, samma här upptäckte jag nu och ett stort men - jag väljer att inte avinstallera denna KB2982791 eftersom jag inte har några problem.

Nu vet jag inte i detalj vad KB2993651 gör, den kanske åtgärdar saker som den tidigare KB:n orsakar och därmed stämmer inte mitt tidigare påstående om att den skulle bytas ut.

 

I alla andra fall där man har fått sk. BSOD dvs. blåskärm efter Augusti uppdateringar, rekommenderas från Microsoft att man avinstallerar denna.

 

Mvh

 

Ps. Vad jag menade var att eftersom det var så stora problem att Microsoft servrar var nedlastade och kanske därför gjorde att uppkopplingen till dessa gav onormalt låg överföringshastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag väljer att inte avinstallera denna KB2982791 eftersom jag inte har några problem.

Nu vet jag inte i detalj vad KB2993651 gör, den kanske åtgärdar saker som den tidigare KB:n orsakar och därmed stämmer inte mitt tidigare påstående om att den skulle bytas ut.

Microsofts rekommendation är att alla avinstallerar KB2982791:

 

Why was this bulletin revised on August 27, 2014? What happened to the original 2982791 security update? 

To address known issues with security update 2982791, Microsoft rereleased MS14-045 to replace the 2982791 update with the 2993651 update for all supported releases of Microsoft Windows. Microsoft expired update 2982791 on August 15, 2014. All customers should apply the 2993651 update, which replaces the expired 2982791 update. Microsoft strongly recommends that customers who have not uninstalled the 2982791 update do so prior to applying the 2993651 update.

https://technet.microsoft.com/library/security/MS14-045

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsofts rekommendation är att alla avinstallerar KB2982791:

https://technet.microsoft.com/library/security/MS14-045

Hej.

 

Jag hade en fråga tidigare om denna KB 2982791 och frågade hur man tar bort den. Jag fick till svar att det inte var så farligt och att det kunde ställa till det om man hade Photoshop tror jag det var sagt. Alltså brydde jag mig inte om saken eftersom inget hänt på min dator och jag har inte Photoshop heller. Vad jag nu kan se så verkar det som om man anmodas att ta bort denna uppdatering i alla fall. 

 

Då återkommer jag med frågan: Hur tar man bort denna uppdatering? Jag vet inte hur det går till eftersom jag försökt få bort den utan att lyckas. Jag har fått uppdatering KB 2993651 och den andra KB 2982791 ligger kvar sen 14/8. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på Start-Kontrollpanelen-Program-Avinstallera ett program sedan letar du upp programmet högerklickar på det och klickar på avinstallera. Märk väl att du skall klicka på Program och inte Avinstallera ett program  efter att du klickat på Kontrollpanelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick lite för fort ber om ursäkt Du måste givetvis klicka på Visa installerade uppdateringar efter att du klickat på Avinstallera ett program då får du upp alla uppdateringarna från Microsoft och där letar du upp programmet du ska avinstallera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick lite för fort ber om ursäkt Du måste givetvis klicka på Visa installerade uppdateringar efter att du klickat på Avinstallera ett program då får du upp alla uppdateringarna från Microsoft och där letar du upp programmet du ska avinstallera.

Man bugar å det varmaste. Tagit bort uppdateringen och det var ju busenkelt. Om man vet hur man gör förstås och det visste du. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Jag hade en fråga tidigare om denna KB 2982791 och frågade hur man tar bort den. Jag fick till svar att det inte var så farligt och att det kunde ställa till det om man hade Photoshop tror jag det var sagt. Alltså brydde jag mig inte om saken eftersom inget hänt på min dator och jag har inte Photoshop heller.

Det var den information som gällde innan den nya ersättningsuppdateringen släpptes i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej.

 

Jag hittar KB2982791 i installerade uppdateringar, men när jag ska avinstallera finns den inte. Ska jag bry mig eller inte? Har inte haft något strul i samband med den uppdateringen, fast läser här att den ska tas bort.

 

Ronnie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Ronnie!

 

Om uppdateringen inte listas bland alla uppdateringar som går att avinstallera, så går den inte att avinstallera, sen om det beror på att den redan har avinstallerats eller något annat kan jag inte svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...