Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Asus router + skrivare funkar ej


eagles

Rekommendera Poster

Hej!    Har en ASUS RT-N56U som fungerat oklanderligt i 2 år..men plötsligt nu upphörde skrivarfunktionen..vi har en Canon IP4850 ansluten via USB till routern från min dator o frugans dator.  Allt har fungerat i 2 år tills nu då det inte går att skriva ut!    Det enda varje dator säger att skrivaren är offline.  Kopplar man skrivaren via usb-kabel till datorerna funkar det utmärkt...men när man man kopplar in sig på routern via usb-kabel då händer inget!!  Undrar vad som är fel?? Hur kan ngt som funkat i 2 år bara upphöra att funka??  Ngn som vet? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!       Testade att slå av routern och sen slå på den!!    Då plötsligt fungerade allting!!  Teknikens under...jajaja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har stora problem med denna router. Nu på sistone, har inställningarna i routern bara nollställts av sig själv. 

 

Jag tröttnade och nu har jag inställningarna sparade på fil ifall det händer nästa gång. Ska kasta ut skiten och återgår till Belkin istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan ngt som funkat i 2 år bara upphöra att funka??

 

Hehe.. ber om ursäkt men jag blir lika full i skratt varje gång jag läser något sådant..

 

När skulle det vara okej för något att upphöra att fungera?

 

När jag jobbade som installatör på 80-talet och det var någon kund som skulle ha en vitvara utbytt så fanns nästan alltid två "kategorier" av funderingar:

1. "Men jag förstår inte varför den är trasig - den fungerade ju igår?"

2. "Men jag förstår inte varför den är trasig - den har ju fungerat i 15 år?"

 

Eller som gubben med skotern, lika förvånad han: "Men.. den gick ju när den stannade!?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...