Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur hämtar man information från flik 1 till en summering i flik 2


Gharaee

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har en utmaning som jag behöver er hjälp med, och som ni kanske märker är jag en nybörjare !

 

Enligt den bifogade filen skulle jag vilja överföra viss information från flik 1 (Produkter) till flik 2 (Summering).

 

Jag skulle vilja att informationen från celler A,B,D och E endast överförs om man väljer ett antal som överstiger 0. Dvs ingen information skall överföras om man inte har " Beställt" ngt.

 

EX.

 

Om jag i fliken " Produkter " väljer att jag vill ha 5 st av artikel nr 1 så skall all information från celler A,B,D och E att auto fyllas i fliken som heter " Summering" under respektive cell med tillhörande namn.

 

Jag kommer att ha 60 + artiklar som kommer att vara listade i fliken " Produkter " och eftersom man inte alltid väljer att beställa alla produkter så behöver jag en summerings flik för att det skall bli lättare att läsa vad kunden har beställt.

 

Mvh

Gharaee

TEST.xlsx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan föra över information mellan med formeln:

=OM(Produkter!D3>0;Produkter!D3;"") osv

 

Jag hade gjort om tabellen och tagit bort de sammanslagna cellerna rad 3-7 blad summering och likadant blad produkter osv genom att ta bort rader och öka höjden på rad 2 om man nu tvunget ska ha mer än normal radhöjd, dvs en rad per artikel och inga sammanslagna celler.  Sammanslagna celler ställer bara till en massa besvär i onödan

 

Är blad Summering till för dig själv eller för kunden? Om det bara är till för dig själv kan du via filter filtrera bort de tomma raderna och då slippa besväret med överföringen till blad Summering.

 

Vill du tvunget ha en summeringssida kan du även överföra information med Avancerat filter eller Pivottabell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...