Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

scriptfel


Tinytina

Rekommendera Poster

Vet inte om jag är i rätt avdelning men jag behöver hjälp.

När jag ska läsa in mina bilder från kameran i datorn får jag det här felmeddelandet.

"Ett fel har uppstått i scriptet på den här sidan.

Rad: 53

Tecken: 2

Det går inte att flytta fokus till kontrollen eftersom den inte syns, inte är aktiverad eller inte är av en typ som kan använda fokusläget.

Kod: 0

URL: file:///C:/Program/HP/Digital%20Imaging/Skins/hp1/ul/Startup.htm

Vill du fortsätta köra script på den här sidan?"

Jag får oxå ofta felmeddelande om script när jag är inne på vissa sidor på internet.

Typ: "Om du fortsätter att köra script kan windows gå långsamt eller stängas ner helt" (kommer inte ihåg felmeddelandet helt)

Är det någon som vet vad det är för fel och om jag kan fixa det på nåt sätt?

Tacsam för all hjälp jag kan få. rolleyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret men löser det verkligen själva felet eller döljer det bara?

Jag vill ju kunna köra script.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internetalternativ -  avancerat . Bocka i 

Inaktivera felsökning av skript (andra program)

Inaktivera felsökning av skript (Internet Explorer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De där alternativen hindrar inte skripten från att köras. Däremot kommer inte några fler varningar att visas när webbsideutvecklare skrivit halvdan script-kod som innehåller fel men som till synes ändå fungerar. Jag har själv dessa två alternativ förbockade och script fungerar hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du vända dig till de som har lagt ut de "felaktiga" webbsidorna så att de kan rätta dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De där alternativen hindrar inte skripten från att köras. Däremot kommer inte några fler varningar att visas när webbsideutvecklare skrivit halvdan script-kod som innehåller fel men som till synes ändå fungerar. Jag har själv dessa två alternativ förbockade och script fungerar hos mig.

Ja precis. Jag menar man måste väl kunna "laga" scriptfelet på nåt sätt. Inte bara dölja felet, eller?

Är det ingen som vet vad jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst bör scriptfel lagas men det är programutvecklaren som måste göra det. Det är inte din dator det är fel på utan på programmet från HP som du försöker köra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...