Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skicka MMS via internet


Snow Brigade

Rekommendera Poster

Snow Brigade

Är det nån som vet om man kan skicka MMS via internet, m h a något program. Om jag t ex vill skicka en bild på datorn till en mobiltelefon, går det?

 

M V H

Tobias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej bara ifrån mobilen till en e-postadress eller andra mobiler.

Nokias hemsida

MMS står för Multimedia Messaging Service, en teknik som gör att du kan skapa, skicka och ta emot textmeddelanden som även innehåller bild, ljud och/eller videoklipp. MMS-meddelanden kan skickas från en mobiltelefon till en annan, eller till en e-postadress.

 

Vad innebär det i praktiken?

Multimediameddelanden berikar dina mobila meddelanden ungefär på samma sätt som när du infogar bilder eller ändrar teckensnitt och färg i e-postmeddelanden – det är både praktiskt och uttrycksfullt.

 

MMS anses oftast motsvara de bildmeddelanden som har blivit så populära tack vare alla de kameratelefoner som har kommit ut på marknaden, men tekniken kan användas på andra sätt. Läs vidare >>

Hur fungerar det?

 

Du behöver inte ha en kameratelefon för att skicka och ta emot MMS, bara en MMS-förberedd mobiltelefon, ett operatör som erbjuder tjänsten och rätt inställningar i telefonen. Med en kameratelefon kan du förstås ta egna bilder.

Ett MMS-meddelande är en multimediapresentation i ett enda paket, till skillnad från ett e-postmeddelande med bilagor. Det innebär att det är enklare att skapa och smidigare att skicka ett MMS än e-postmeddelanden med bilagor. MMS är en skalbar teknik, vilket innebär att den passar för de flesta typer av mobiltelefoner. MMS är även kompatibelt med vanliga e-postadresser, vilket ger ännu större möjligheter.

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej bara ifrån mobilen till en e-postadress eller andra mobiler.

Det finns naturligtvis inget som kräver att man skickar ett mms från en mobiltelefon. Däremot finns det, vad jag vet, ingen gratistjänst som gör det möjligt för vem som helst med en internet-anslutning att skicka mms (tack och lov).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får nog revidera mitt svar. Hittade detta.

 

Tres kunder kan nu skicka mms och sms från sin vanliga dator. Det enda som behövs är ett gratisprogram som kan integreras med Outlook

 

[log]http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200512/15/20051215163700_MKF_MOB_Administratorer089/20051215163700_MKF_MOB_Administratorer089.dbp.asp[/log]

 

 

:)

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snow Brigade

Tack för svaren ovan. Jag tänkte att eftersom man kan ringa gratis (i alla fall på landlinjer) så borde man ju kunna skicka MMS gratis. Men det verkar som sagt inte finnas nån gratistjänst för det oberoende av operatör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man för att ringa gratis (utan att den andra parten måste ha nån speciell apparat eller annat)? Det verkar intressant.

 

så borde man ju kunna skicka MMS gratis

 

Det är knappast en teknisk fråga alls, snarare att SMS och MMS är "kassakor" för operatörerna och då vill de förstås fortsätta tjäna pengar på det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Free Voip-in" är väl inte vad jag kallar gratis telefoni. Med "gratis telefoni" vill jag minsann kunna ringa UT också (till andra som sitter vid vanliga telefoner).

 

Dessutom får de som ringer till mitt "Free Voip-in" betala samtalsavgifter så inte där heller är det speciellt gratis.

 

Så det som är gratis är alltså telefonnumret?

 

"Phone numbers are currently available in:

 

Austria

Czech Republic

France

Germany

Latvia

Netherlands

Poland

Switzerland

United Kingdom"

 

Kanonerbjudande :)

[inlägget ändrat 2006-03-14 12:13:14 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snow Brigade

Ska kolla närmare på det.

 

EDIT: ändrade en massa

[inlägget ändrat 2006-03-14 13:29:34 av Snow Brigade]

 

 

EDIT: jag får fan intrycket att det är gratis, men men...

[inlägget ändrat 2006-03-14 13:31:11 av Snow Brigade]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här texten förstår jag mig inte på:

 

"To counter misuse of our network we have limited these free calls to a maximum of 1 minute for our trial users. If you want to enjoy UNLIMITED FREE CALLS to these destinations, you have to become a fully registered user by topping up your account. This credit deposit will stay untouched as long as you are calling the free destinations and remains valid for 120 days after your last purchase."

 

Betyder det att den "deposit" man gör förverkas efter 120 dagar? Så tolkar jag det i alla fall och i så fall är det ju verkligen inte gratis. Hur stor denna "deposit" är kan jag inte hitta nån info om och för att registrera sig måste man installera deras program.

 

Eftersom jag inte bor i nåt av de uppräknade länderna så kan jag, som jag fattar det, inte får något nummer andra kan ringa in till. Själv tycker jag att det tappar sin poäng då.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...