Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

aktivitetshanteraren?


bajsanmajsan

Rekommendera Poster

vad gör jag för att hitta aktivitetshanteraren? jag har rensat hårddisken.ominstallerat windovs98,mm men det står redan att det finns för lite minne men när man kollar hur mycket minne det finns så är det mer än 75%ledigt minne kvar. vad är det för fel. Någon sa att det finns något annat gammalt kvar nån stans o att man kan få bort det i något som heter aktivitetshanteraren HJÄLP

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Hur mycket minne har du i burken?

 

Bara att starta och dra igång allt drar minne. Windows9x är dålig på att hantera sitt internminne.

 

Räcker att man har Explorer och några program till igång så åker mer än hälften av minnet.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet.

 

E Cleaver

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med så ska man inte köra Windows 98 år 2004.

 

För att få bättre minneshantering använd dig av programmet Cacheman från http://www.outertech.com som är gratis.

Nortons Systemworks är också bra men det kostar en slant.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att starta och dra igång allt drar minne. Windows9x är dålig på att hantera sitt internminne.

 

Hm... jasså du.

 

Windows XP drar ca 90 MB att starta....

Windows 98 drar ca 16 MB att starta....

 

 

/Ex

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Stefan har helt rätt, att XP drar mer minne totalt sett har inget med att göra att den skulle vara sämre på att hantera minne än vad 98 är, WinDOS (9X/ME) versionerna har alltid mycket sämre minneshantering än vad NT-versionerna har (NT/2k/XP)

 

Bla hade WinDOS den otäcka benägenheten att behålla öppnade appar i minnet trots att man stängt ner dom, det var en av anledningarna till att man med jämna mellanrum var tvungen att starta om 9X/ME, efter ett tag var man uppe och tuggade 500-600 MB minne och pagade ut på disken som lät som en skördetröska.

 

Och som någon annan i tråden skrev; man kör inte med Windows 98 anno 2004.

 

 

 

 

-------------------------------------------------

"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"

-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mycket väl medveten om att NT och uppåt hanterar minne bättre än Windows 9x.

 

(Behöver inte nämna hur många bluescreens jag fått pga av dålig minneshantering i Windows 98)

 

men det lät på stefans inlägg som om 98 drar mycket minne att STARTA.

 

ok, kanske var jag lite petig, men jag vill inte att någon ska ha den uppfattningen.

 

Godkväll

 

/Ex

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...