Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopiera object i Quark Express 4


JANspeed

Rekommendera Poster

Hej! Nu har jag återigen hamnat bakom en MAC för att hjälpa en arbetskamrat.

 

Har en symbol med en siffra som jag skulle vilja kopiera till flera ställen. Men när jag sen ändrar på det första stället så ändras alla andra också. Dvs. jag vill skapa ett instansierat objekt.

 

Är det möjligt i Quark Express 4? Det skulle vara möjligt att jobba i Illustrator också men där är jag ganska säker på att det inte går? Mycket tacksam för svar.

 

/Janspeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går utmärkt om du med ställen menar flera olika sidor, då kan du nämligen använda dig av sidmallar (se sidlayoutfönstret).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är tyvärr inte på flera sidor. Det är en karta med en massa symboler på. Jag skulle vilja att symbolerna gick att ändra utan att behöva ändra alla var för sig?

 

Finns det kanske nån typ av lagerfunktion man kan använda sig av?

 

/Janspeed

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, detfinns inga lagerfunktioner i quark 3 och 4, däremot i quark 6.

 

I ditt fall så skull ejag välja att göra symbolerna som bilder och montera dem i bildblock på sina platser. Om du sedan ändrar på bild-filen så uppdateras alla ställen där den är monterad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat alternativ om du nödvändigtvis vill använda dig av tecken istället för bilder så kan du ju alltid använda dig av sök & ersätt. :) Eventuellt så måste du länka blocken först men det är ju bara till att testa.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...