Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mac OS-X och remote desktop i MSN Windows


thomas

Rekommendera Poster

Hej

Jag vill gärna skaffa en powerbook G4 1,25mhz, men jag har ett litet problem. Jag skulle vilja kunna använda maskinen både hemma och på jobbet. På jobbet har jag en särskild programvara som endast kan köras på msn windows.

 

Jag känner till vnc som ett alternativ till en remote desktop men jag har också noterat att Windows XP har en remote desktop tjänst inbyggd och att det finns en mac client för att ansluta till en XP maskin. Min undran är om det är någon som har använt detta och kan säga om det blir segt eller om det går hyfsat bra att köra en remote desktop?

 

Samma fråga när det gäller PC-virtual. Emulatorer har jag en viss skepsis till men jag skulle gärna vilja få lite feedback från folk som har prövat antingen PC-virtual eller Windows-XP RPD (remote protocol desktop).

 

Om det finns en annan lösning så tar jag gärna emot förslag.....kanske kan jag trots allt få mig en powerbook.

:)

 

Thomas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

remote desktop fungerar bra och jag har inte upplevt några problem med det. Även VNC och timbuktu fungerar bra.

 

Jag har inte testat absolut senaste versionen av virtualPC men över lag så har det jag har testatfungerat bra om än långsammare, precis som alltid när man kör emulatorer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

VPC är lite tröttsamt slött.

RemoteDesktop funkar bra (inget att spela över dock :-) ) men det krävs XPpro på burken man kör mot...

 

[inlägget ändrat 2004-03-26 15:52:18 av tva]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...