Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Använda ramar på Eforum?


Milkman

Rekommendera Poster

Varför använder inte Eforum ramar?

 

Nu förvinner ju allt när man skrollar ner för sidan.

 

/Milkman

 

[inlägget ändrat 2004-02-25 20:57:02 av Milkman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, jag tror oxå att ramar skulle vara bra...

Det skulle säkert göra eForum snabbare oxå, iomé att man inte behöver ladda om HELA sidan varje gång man klickar på en länk...

 

Hur det skulle fungera i praktiken vet jag inte...kanske skulle vi dras med flera rullister...kanske inte...who know...får vi nog aldrig veta heller...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ramar är inte heller speciellt användarvänliga, de ställer till det när man skall skriva ut, är inte speciellt användarvänliga för screenreaders m.m.

 

Det skulle säkert göra eForum snabbare oxå, iomé att man inte behöver ladda om HELA sidan varje gång man klickar på en länk...

Mjo, men vill man öka laddningstiderna finns det inget bättre sätt än att helt enkelt rensa koden, skriva om den och använda css istället för layout, placera css'n i externa filer, samma visa med javascripten. Jag är övertygad om att man skulle mer än halvera den data som skickas från server -> klienterna och därmed både lätta trycket lite på servern och snabba upp laddningstiderna för användarna.

 

En kombination av frames & css skulle vara optimalt ur laddningshastighet, men många stör sig på frames och de är som sagt inte speciellt praktiska alla gånger.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JANspeed skrev:

Skaffa en större skärm istället. ;)

Ja visst, den bör då vara högre (A4 el A3)

Har en 19" Belinea kör 1024x768, skall prova en högre uppl.

 

[Edit] Har testat 1600x1200 uppl. får nog skaffa nya brillor :-)

Nu blev ju Eforum för smalt istället. [/Edit]

 

/Milkman

 

[inlägget ändrat 2004-02-26 20:05:47 av Milkman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...