Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flash-stoppare, I-explorer


MH

Rekommendera Poster

Någon som känner till någon bra Flash-stoppare till I-explorer? Skulle vilja ha någonting i stil med "flash extension" för fireXXX.

 

Det enda jag har hittat är:

http://www.unhsolutions.net/FPC/index.shtml

Det verkar inte ha något fuffens för sig, men den kräver omstart om man skulle vilja se en Flash-sida. Någon som har ett bättre alternativ (om man envisas med IE)

/m

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Japp, jag har en lösning.

 

Hur ska programmet se ut?

Enkel On/Off knapp?

System tray?

Service eller "Autostart"?

Konfigurerbart för enterprise nät via serverkonsoll?

 

mvh

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He, he. Tänkte du sätta dig och programmera? Tyvärr är budgeten för det här 0. Men du kanske kan släppa det i "the toolbox, Glenn's greatest hits" :-)

 

 

Enkel On/Off knapp
Jupp, ingen pop-up, utan en diskret knapp i flashens "platshållare".

 

System tray
Nej, behövs väl inte. däremot ett enkelt menykomando, ungefär som FPC där man kan stänga av /sätta på permanent.

 

Service eller "Autostart"?

Ingen aning, känns oviktigt som användare. Går det inte att koppla till IE som extentsion? Eller kräver det omstart? Typ FPC upplägget.

 

Konfigurerbart för enterprise nät via serverkonsoll?

Låter skoj, men lite overkill som jag har tänkt det...

 

***********

Tog bort en del obegripligheter

***********

[inlägget ändrat 2004-02-26 13:13:52 av MH]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

> "the toolbox, Glenn's greatest hits" :-)

 

Den släpps inte med innan jag blir pensionär eller miljonär :o)

 

Kan hacka ihop den ganska snart, en extention behövs inte, platshållare blir det troligtvis inte, nån hotkey kanske.

 

Märkte när jag testade att man får dock stänga ner browsern emellan On/Off tryckningar för att browsern ska förstå att man har stängt av/slagit på funktionen.

 

Mvh

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkte när jag testade att man får dock stänga ner browsern emellan On/Off tryckningar för att browsern ska förstå att man har stängt av/slagit på funktionen.

 

Kollade du in FPC?http://www.unhsolutions.net/FPC/index.shtml

Den har precis samma problem med omstart. Se till att du inte dubbletterer någon annans arbete nu :-). Det är egenligen bara omstarten som är ett problem med det progget. +Att man inte vet om man kan lita på "unhsolutions". Trist att man har blivit så jädrans paranoid att man inte litar på folk när dom lägger ut bra program :-(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Ok, trodde att du menade "omstart" som i "omstart av datorn"...

 

Ska se vad som går att göra, slå PÅ flash går att göra utan att starta om browsern (kräver dock en reload av sidan då)

 

> Trist att man har blivit så jädrans paranoid att man inte litar på folk när dom lägger ut bra program :-(

 

Varför tror du jag programmerar själv? Jag litar åtminstone på mig själv :o)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag litar åtminstone på mig själv

Det är mer än jag gör...

 

Blir inte klok på FPC. Har testat på 2 olika datorer, och det beter sig helt olika!!! På win 2000 maskinen (med admin rättigheter) fungerar "autorestart IE when enabling/disabling flash", det verkar inte ens engång som om IE startar om. Det bara fungerar. På win XP maskinen (med adminrättigheter) är det som jag skrev, man måste starta om hela IE för att ändringen skall gälla. Datorer är konstiga...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Ok, hursomhelst, har lagt ner projektet då det kändes meningslöst att producera ett program som inte ger förändrad funktionalitet (tog bara 3 minuter att göra 1'a versionen, men sak samma)

 

Mvh

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...