Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Zenworks 3.2 + XP


GoldenEagle

Rekommendera Poster

Hej!

 

Finns det några problem med att köra XP ihop med Zenworks 3.2 och använda roaming profiles?

När jag testar nu får jag att profilen inte kan sparas ner när man loggar ut eller stänger av datorn.

Felmeddelandet:

INFORMATION: Det går inte att hitta sökvägen.

Någon som känner igen detta? Hör av er!

 

[inlägget ändrat 2004-02-19 17:26:03 av GoldenEagle]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgår från att allt är patchat o.s.v.

 

Det står inget mer vilken sökväg det är den inte hittar?

Skrivs något till hemkatalogen?

 

En quick and dirty:

 

Du kan alltid testa med att kolla favoriterna, vi har haft problem med teckenkodningen, våra nordiska grannars åäö omvandlas till tecknet "\" vilket får profilen att få spader.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I loggboken står det att det är ntuser.ini den hakar upp sig på. Miljön är XP sp1 och Nwclient 4.90 sp1a.

XP är alldeles nyinstallerat. Detta kan väl inte vara något ovanligt fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Umm, jag har aldrig varit med om det här problemet, Zen autofunkar makalöst bra för oss (om man bortser från favoriterna då :)

 

Skrivs någonting överhuvudtaget till "<Userhome>\Windows NT 5.0 workstrtion Profile" ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat felet nu. Användarens profil ligger på en Netware 4.11 server. Ligger användarens profil på en Netware 5.1 server fungerar allt bra. Verkar vara nåt i just 4.90 klienten. Konstigt?!

Vad är problemet med favoriterna då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar logiskt, får jag gissa att du bara kör IP på klienten ?

Blir lite svårt att komma åt den gamla 4.11an då :)

 

 

Favoriterna är egentligen en bugg i NSS ( http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/10082354.htm ) Om man exempelvis går till http://www.oeresundsbron.com/ och lägger till en favorit får den namnet \resundsbron.url när den sparar profilen..

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, då blev det lite mer mysko, jaja bara det fungerar så..

 

 

Att vi använder NSS beror på att den fetrular :) Montera en volym med 30 gig data? poff klart...

Lösningen på problemet har ju funnits sedan förra sommaren, det är bara det att jag inte orkat köra in den, det enda problem vi har händer alldeles för sällan....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det fungerar ju inte eftersom vi har en NW 4.11 server för hemkatalogerna än så länge..

 

Tja.. tar inte så lång tid att montera våra 300 gb vanliga volymer heller så det är nog inte lönt krånglet med NSS.. :)

Men lägg på patchen du tycker jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, tja, isåfall kanske den här kan vara av intresse?

 

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=utf-8&threadm=H7VRa.18223%242k7.1422%40prv-forum2.provo.novell.com&rnum=5&prev=/groups%3Fq%3D%2522roaming%2Bprofile%2522%2Bnetware%2B4.11%26hl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3Dutf-8%26selm%3DH7VRa.18223%25242k7.1422%2540prv-forum2.provo.novell.com%26rnum%3D5

 

 

Menar du att du plockar upp vanliga volymer med 300 gb data utan att den tuggar för evigt?

 

Hur i hela världen gör du det? :)

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabba servrar och snabba diskar, men visst tar det en stund.. det håller jag med om....

 

Tack för länken, ska kika.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...