Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Litteratur om spam


goldriver

Rekommendera Poster

 

Hej igen

 

Tack så mycket för länk tipsen om spam.

 

Men problemet är att när man skriver c-uppsats så

måste man använda vetenskapligt fakta. Det går inte att referera till webbsajt artiklar när man ska behandla "teori" delen i uppsatsen.

 

Så jag vill ha tips om litteratur som behandlar ämnet.

När jag har undersökt vilka böcker som finns ,så verkar det svårt att avgöra vilken bok som jag kan ha nytta av när man skriver uppsatsen. Men ni har kanske inte läst någon bok om spam ?

 

mvh

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så verkar det svårt att avgöra vilken bok som jag kan ha nytta av när man skriver uppsatsen.

 

vilken bok? Du ska väl ha ett helt bibliotek i källförteckningen :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Om jag får gissa så kommer du hitta väldigt lite akademisk litteratur om spam. Jag har skrivit två universitetsuppsatser om e-postmarknadsföring och min erfarenhet är att det har forskats väldigt lite om sånt här än så länge. Jag ska leta fram mina litteraturförteckningar senare, så kan du se om du hittar nåt intressant.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Jag undrar om du har hittat din "litteraturförteckning"

 

nu ? Jo, jag har börjat fundera om det kommer att bli

 

problem med "teoridelen" , om man bara kan hitta vetenskapliga artiklar i bibliotekets databaser.

 

Men jag upptäckte att IDG nyligen har släppt boken

"Fighting spam for dummies" .

 

Känner du till den boken ?

 

mvh

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Ursäkta, jag hade glömt bort den här tråden;)

 

Titta på http://gvb.nu/rovf/uppsats/

 

Ingen av uppsatserna behandlar spam specifikt, däremot gås det igenom en del och dessutom kan du ju kolla in källförteckningarna.

 

Jag känner inte till boken du skrev om. Hittar du vetenskapliga artiklar i bibliotekets databas ska du vara glad för det, de artiklar och böcker jag hittat är mer konceptuella än vetenskapliga. Hos Brightmail finns det en del whitepapers, kolla in www. brightmail.com

 

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej igen!

Länken på dina uppsatser om e-postmarknadsföring fungerar inte. Kan du inte lägga ut dem igen, skulle vara mkt intressant att läsa

/David

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...