Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Rebotar sig själv vid uppstart...

Peter22

Recommended Posts

Hej

Man kan tro attdet är fredag den 13 idag också. "Ordentlig" som jag är uppdaterade jag mitt virusprogram över nätet nu på morgonen. Det slutade illa. När jag ska starta datorn avbryts uppstarten i en tidig fas och startar om på nytt OSV.

Jag har rekoveryskivor för ominstallation, men innan dess vill jag komma åt mina dokument somt någon katalog till. DET är XP på burken. Jag har två partitioner C: och D:. Jag vill kopiera över mina dokument från C: till D:. Kan låta D: vara orörd när jag installer om XP. Tror mig behöva bota direkt från en disket eller CD. Frågan är hur jag kommer vidare, jag har en äldre 98 maskin och jag kan också låna grannens XP för att skapa start diskett/CD. Jag har en bärbar jobb PC med brännare och WIN 2000 på.

Min fråga är om någon har erfarenhet om attt skapa start disket/CD till win XP så att man kan komma åt hårddisken. Eller det kan finnas andra råd som är bättre och snabbare.

Tack på förhand

Peter

Tack för svaret, javisst det var F8 provade med olika andra funktionstangenter, riktigt kry är den ännu inte, men i felsäkert läge eller annat alternativ i startuppen, så kan jag testa att få rätt på det hela. Men nu kan jag innan jag går vidare kopiera över till D: det som jag vill spara vid en eventuell omstart.

/ Peter Ch

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...