Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Sagem MyV65

Anton Österberg

Recommended Posts

Anton Österberg

Jag läste i Metro att Vodafonestores säljer Sagem MyV65, eftersom jag var intresserad av att köpa den så tänkte jag kolla lite närmare på den på Sagem's hemsida (http://www.sagem.com/mobiles/mobile/index_mobile.php). Förargligt nog tycks inte den telefonen existera, åtminstonde inte enligt Sagem's hemsida. Desseutom tycks Vodafonestores vara ensamma om att känna till telefonens existens, ingen annan affär säljer telefonen vad jag vet. Inte heller pricerunner får några träffar.

Det jag undrar är om någon av er som läser detta vet var man kan få tag på Sagem MyV65 (jag är nämligen inte intresserad av Vodafone), och det mysterium om telefonen verkligen finns. Ännu märkligare är att V65 tycks vara en kopia utav X-6, inte utseendemässigt men i tanke på vilka funktioner mobilerna har. Om någon kunde hjälpa mig att reda ut detta dilemma skulle jag vara jätteglad.

Tack!

Det gav en hel del, men inte det svar du ville ha. ;)

Slutsatsen man kan dra av googlandet är att telefonen endast tillverkas till Vodaphone. Inget konstigt egentligen, för en gång i tiden lät exempelvis Comvik (stavades så då) låta tillverka specialtelefoner för just sitt (analoga) nät. Har för mig att det var motorola dåförtiden.

Anton Österberg

Okej, tack för det, jag får väl köpa en Nokia 5100 istället, fast den har lite mindre färger. Annars verkar My X-6 bra men enligt M3 hade den upplevts som lite plastig, och sånt är ju inge kul.

"Speed kills. Switch to Windows and save lives!"

myV-65 finns endast som Vodafone Live telefon och säljs inte bara av Vodafone Stores, utan finns även i andra butiker som säljer Vodafone lurar. Den är väldigt lik myX-6 på många sätt. Dock är myV-65 klart bättre än sin föregångare och känns inte alls lika plastig. myV-65 har lätthanterligt menysystem, snabb i navigeringen och kameran levererar bra bilder.

• 3 months later...

Sagem MY-V65 finns, men konstigt nog är den inte lagd på Sagems hemsida. Den finns att köpa för 1397:- med Vodafone LIVE på OnOff, & nästan alla butiker har den, men vissa har den inte ute i affären utan på lager, då den inte är så populär. T.ex SIBA har telefonen för 1495:- men den e inte ute i affären. Billigast är den nog på blocket där du kan ibland hitta en sån för 800:- Eller OnOff för 1397:-.

• 4 weeks later...

Jag köpte en sån telefon, och är faktiskt nöjd över förväntan!

-Bra batteritid

-Bra ljud

-Bra kamera

-Bra täckning

-Bra browser

-Bra ringsingnaler

-Bra adressbok

-Bra spel

-Bra skärm

-Snabbt GPRS

Enda egentliga minus:

Starkt kopplad till Vodafone.

(och ingen blåtand)

(Betyget ges efter 4 månaders användning)

Håller i stora drag med.

Saknar blåtand och epostklient. Menysystemet känns lite underligt ibland, och jag tycker knapparna har för "hård" känsla.

Annars måste jag säga att jag var mycket imponerad av batteritiden. Hade en sån som lånetelefon i två veckor.

jonasn

If I learn from my mistakes,

pretty soon I´ll know everything.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...