Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Verktygsfälten i Excel visar fel bilder

JAONHA

Recommended Posts

Jag har ett problem med verktygsfälten i Excel, när man minst anar det ändras knappbilderna till krumelurer. Stänger man ner Excel och sen startar det igen ser allting normalt ut.

Är det någon som vet var det beror på och vad man ska göra för att rätta till det?

Enkelt, sitt och tänk på knapparna hela tiden så kommer "när man minst anar det" aldrig att inträffa. ;-)

Skämt åsido, vad menar du med "krumelurer" ? Kan inte erinra mig att jag någonsin sett nån sådan.

Det är möjligtvis inte ditt grafikminne som spökar ? Prova genom att ladda in en massa tung grafik i programmet.

Jag minns att all grafik på knapparna försvann på min gamla dator på jobbet när minnesresurserna började bli låga. Då var jag förvisso tvungen att starta om hela Windows för att råda bot på saken. Du kanske har fått ett litet virus ?

Med krumelurer menar jag att bilderna förvrängs och färgerna blir inverterade. Ibland förskjuts bilderna i läge och man får bara se delar av bilderna. Hjälptexterna är dock kvar i "orginalskick".

Jag har installerat om office och kört en virusscan, men ingenting hjälper!

Maskinen ifråga är en HP Kayak

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...