Just nu i M3-nätverket
Jump to content

hjälp sökes....avsändaren fattas..

bbque:aren

Recommended Posts

Hejsan igen,

När jag får mail från det formulär som jag gjort i asp.net VB är ifyllt och klart fattas det avsändare på mailet...hur kommer det sig?

Jag har letat på massa ställen men det verkar som att jag skrivit rätt, jag har skrivit så här:

Maila.from = "mindoman.se"

Varför funkar det inte? Sedan har jag en till fråga...hur gör jag för att redigerar mailets body? Jag skulle t.ex. vilja kunna göra radbrytningar, kanske ändra teckengrad osv...någon som vet?

En sista grej: när jag testar sidorna lokalt funkar min validering av formuläret bra men när de ligger på webbservern funkar det inte! Hur ska jag få det att funka?

Tack på förhand

mvh Björn

hm...skrev fel...jag har givetvis skrivit en mailadress! Och grejen var att jag hela tiden skickade testmail till min home-adress och där fick jag inte fram någon avsändare. Men när jag skickade testmail till min email på min domän fick jag upp avsändare...

Hur kan det komma sig att inte vissa visar upp avsändaradressen?

Dessutom: hur gör jag för att redigera bodyn på mailet? Jag skulle vilja kunna radbryta och även kanske göra ytterligare formateringar om det går. Dessutom undrar jag vad bodyformat.html innebär? Eller rättare sagt, jag förstår att mailet blir hmtl-baserat men hur gör jag sen? Kan jag då lägga in html-taggar i bodyn på mailet? Mailrutinen ligger i en subrutin mellan scripttaggarna och där får jag väl inte ha någon hmtl?

mvh Björn/tack...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...