Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

win2000 felmedelande, hjälp !


Rickard Edholm

Rekommendera Poster

Rickard Edholm

När jag försökte installera win2000 fick jag felmedelandet "INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE" när datorn hade startat om, Jag har försökt starta om och kolla om jag har gjort felinställningar i bios, det enda som verkar fel är att bios inte "ser" min IBM deskstar hårddisk med udma66,

windows 98 funkar på den. Vad har jag gjort för fel ??, Mitt moderkort är ett abit be6, om det har något med det att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klas Karlsson

1. prova att uppgradera bioset på moderkortet.

2. Om det inte funkar ladda ned IBM's harddrive manager som gör så att moderkort som inte stödjer så stora hårddiskar kan ser HD'n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Ackerot

Jag ser att du använder ett ABIT-kort med en UltraATA66 kontroller om du har kopplat in din hårddisk till denna så krävs det en drivrutin för att Windows(NT/2000) ska kunna använda enheterna kopplade till kontakterna IDE 3 & 4 (9X kör i Dosläge tills drivrutinen är installerad!), läs hur du ska installera denna i manualen till ditt moderkort eller kolla in ABITs hemsida www.abit.com.tw eller www.abit.nl

Där kan du också hämta de filer som eventuellt behövs (jag vet inte om de till NT fungerar med 2000).

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...