Just nu i M3-nätverket
Jump to content

I O diskfel

Dexxtone

Recommended Posts

Helt plötsligt slutar datorn att funka. När jag försöker starta den så följande text upp direkt:

Ogiltig systemdiskett

I/O-diskfel

Byt diskett och tryck på valfri tangent

Det finns ingen diskett i diskettstationen.

Jag har stött på samma problem med kompisars datorer, och de har utan logisk anledning helt plötsligt börjat fungera ordentligt igen efter nåra dagars pulande

• 9 months later...

Du säger att datorn hoppade igång igen efter några dagars "pulande", vad innebär detta??

Har själv råkat ut för samma fel på min gamla pentium 120. Du har inget konkretare tips på hur få liv i datorn igen??

Dyppedexx

Vad ingår i begreppet "efter några dagars pulande" ?

Har nämligen själv samma problem efter omformatering av en gammal pentium 120.

Dyppedexx

• 6 months later...

Har samma problem här,,,,

efter en formatering så kom felmeddelandet upp...kan inte göra ett skit...undrar hur man startar biosen i felsäkert läge...om det nu hjälpte dig

/Calle

Tryck ner F8 när du startar upp maskinen. Då kan du komma in i biosen. Välj sedan failsafe mode (eller liknande i menyn). När du fått liv iburken igen så är det bara att gå in i bios igen på samma sätt och välja optimerad mode (eller liknande). Skulle själv installer WIN 98 på en Pentium 120 i failsafe mode, men gav upp efter 17 timmar och valde mellanfart(standard tror jag att den hette). Då tog det bara 12 timmar att installera WIN 98. Gick sedan över i optimerad mode och gjorde om det en gång till på ca 2 timmar.

mvh Dyppedexx

Dyppedexx

F8? Då väljer man väl bara i vilket läge man vill starta upp Windows vilket enligt min mening inte har så mycket med BIOS att göra.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...