Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snyggt


kasper

Rekommendera Poster

Jag surfar flera timmar om dagen på nätet i skolan, och jag måste säga att detta eForum var något av det häftigaste jag sett. BRA JOBBAT GRABBAR!

 

Nå till min fråga då. Vad behöver jag lära mig (behärska) för att kunna programmera mitt eget forum? Har ni några förslag på litteratur?

 

Tack på förhand :)

 

MVH Kasper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

eForum bygger på asp som är relativt enkelt att lära sig.

 

Givetvis bör man ha koll på vanlig hederlig HTML innan man sätter igång med ASP.

 

När man väl behärskar HTML och ASP (och databaser) så kan man ge sig ut på nätet och leta efter fria grativersioner av eforum-liknande system som man kan vidareutveckla - så slipper man göra allt grovjobb själv :).

 

Lycka till (och tack för berömet förretsen)!

 

mvh

Jani Andersson

eforum.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

och ASP kan man lära sig via typ IDGs Dummies-serier och det även andra böcker som är något tyngre.

 

Jag gick bort till marknaschefen för IDG/Books webbbutik (han sitter på samma plan som jag) och tiggde till mig en ASP for Dummies som kan vara en bra nybörjarbok som jag kan skicka till dig om du vill.

 

mvh

Jani Andersson

plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Jani,

 

Tack för det vänliga bemötandet :). Jag skulle uppskatta det mycket om du skickade boken till mig. Min adress är:

 

Kasper Oldby

Östraring v 11

575 37 Eksjö

 

Varför jag är intresserad av ett eforum (utgår från ert)beror på att jag har idéer som skulle kunna lösas på ett fenomenalt bra sätt (tror jag). Vet du något ställe där man kan få liknande eforum gratisversioner? Åter en gång tusen tack Jani.

 

MVH Kasper Oldby

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Börja med att lära dig ASP så ger nog det mesta sig självt - men hittar länkar som leder en vidare som leder en vidare tills man en dag stöter på...

 

Boken kommer inom kort! Berätta sedan gärna hur det går med dina kommande projekt...

 

mvh

Jani Andersson

plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Igen Jani,

 

Jag skulle uppskatta ett svar till om så är möjligt. Jag har kommit igång med ASP, men när jag skall endelfiler så får jag fel. Behöver man något mer än PSW för att bygga ett forum? Hört om något som OLD EB tror jag det var.

 

Återigen tack

 

MVH Kasper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...