Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilket format ska man använda??


steffo73

Rekommendera Poster

Jag har redigerat en film från min Dv-kamera och vill bränna den på en DVD-skiva, och jag vill kunna se den i min DVD-spelare, vilket format ska jag använda när jag bränner den?

/Lawless

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Man ska väl vara lite källkritisk, men det här hittade jag på ett DVD-forum:

 

http://www.datorguide.com/forum/viewtopic.php?t=2644

 

Hur kompatibla är de olika formaten med den stationära DVD-spelaren då? När det gäller de snarlika formaten DVD-R och +R så är de kompatibla med ca. 80% av spelarna på marknaden. DVD-RW och +RW är något mindre kompatibla något som i första hand beror på att skivorna har en högre reflektivitet än vanliga DVD-ROM och därför kan uppfattas som DVD-9. Kompatibiliteten på DVD-RW och +RW ligger runt 70%

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet.

 

E Cleaver

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

Jag uppgraderade Nero till den allra senaste uppdateringen för februari. Både Plextor och Sony gick det bra med.Då funkade mina TDK-RW+skivor med min Sony stationära DVD. Håll utkik efter senaste uppdateringen alltid. Det kan vara lösningen på kompatibilitets-problemet.

 

 

 

 

 

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK jag ska uppdatera min NERO, men när man väljer DVD i programmet, så kan man välja mellan DVD-video, DVD-ROM (UDF) samt DVD-ROM (UDF/ISO), då e frågan vilket man ska använda som funkar i en stationär DVD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...