Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

audiophile problem


laax

Rekommendera Poster

hej,

min audiophile usb har blivit knäpp. den fungerar utmärkt i 2 minuter sen dör den.

t ex kan jag köra musik ut ur den. efter två minuter tystnar det. låtarna tycks inte kunna hittas av spelaren.

när jag stänger av audiophilen fungerar det att spela upp ur de vanliga högtalarna(i laptopen).

 

vad är det för fel och vad kan jag göra åt det?

 

kör xp.

 

+

om jag stänger av AP en stund och sätter på det igen fungerar den ytterligare två minuter.

 

+

efter att felet har kommit så fungerar det inte längre att ändra i APs inställningar. de syns, men man tvingas till att cancla eftersom den säger att det finns andar ljudapplikationer igång.

[inlägget ändrat 2004-02-06 14:25:47 av laax]

 

 

++

och nu hittas inte APs inställningar alls. eller rättare sagt. rutan kommer upp men inget går att bocka för. det står att den inte har nånkontakt med anheten.

 

++

drivrutinerna hittas av enhetshanteraren.

 

[inlägget ändrat 2004-02-06 14:28:01 av laax]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en ljudkrets på moderkortet? Det kanske krockar om du inte avaktiverar den. Annars kan det kanske vara USB:n som delar IRQ med något annat vilket kan leda till allehanda trassel. I XP kan du titta i Program -> Tillbehör -> System Information. Klicka sedan Hardware Resources -> Conflicts/Sharing

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...