Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hur lägger jag in javaspel - tydligen ingen som ve

Lillans

Recommended Posts

Hej alla!!

Jag har både morphunspel och javaspel på datorn. Att ladda över morphunspel är enkelt, jag bara högerklickar på filen och skicka till.... sedan har jag det i min mobil.

Men detta fungerar ej med javaspelen. När jag öppnar mappen i ett javaspel så finns det en mapp som heter META-INF och i denna ligger det en fil på 1kb som heter manifest.mf

Sedan beror det sig på vad det är för spel men det ligger en massa filer som ex heter a.class och filen är av CLASS-fil Hur lägger man över ett sådant java spel till sin mobil. Har en nyare Ericsson samt bluetoothanslutning.

Fungerar perfekt med ljud, bilder, teman och morphunspel men inte som sagt med javaspel.

MYCKET tacksam för hjälp.

INKA.

-Patrik Johansson-

Hmm, snackar vi .jar eller .jad filer skall du väl föra över hela paket ellet är jag helt ute och cyklar?

//Patrik J

"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."
- citat av Albert Einstein

...snackar vi .jar eller .jad filer skall du väl föra över hela paket ellet är jag helt ute och cyklar?

Du är inte ute och cyklar. Visst är det så med jar och jad och sedan installera ifrån telefonen.

Hej!

Jo jag har också hört med att filerna skall ha ändelsen jad, men alla spelen har filändelsen class.

Det kan inte vara fel på spelen då jag fått dem från ett par ställen. Jag har också provat att ändra classändelsen till jad och högerklickat på filerna och skicka till bluetooth och då åtminstone så börjar den ladda men det kommer upp att det blev fel.

Men alla spelen har ju class som ändelse.

Tack för de svar jag fått, får hoppas på några till. Telefonen är ju klar att ta emot mophunspel behöver jag göra något mer för att den skall klara av javaspel?

Hoppas innerligt på hjälp.

Tack på förhand för ev hjälp och all hjälp jag fått innan.

INKA.

Javaspelen ligger packade i winrar så jag måste packa upp dem först och det är då jag får upp de mappar och filer som jag nämnde.

INKA.

Det är inte så att filerna som du packar upp har ändelsen .jar eller .jad ?

Skulle tro att det är mycket möjligt.

Skippa upp-packningen och skicka direkt till telefonen.

class? Måste man inte bytekompilera javakod till jar eller jad då? Det låter juh som du fått tag på källkoderna, eller?

-- -

.Wey - Go da! Sing a song!

-- -

.class är ju kompilerade.

Verkar ju som .class-filerna ligger i en .jar-fil och hon/han packar upp .jar-filen på datorn istället för att skicka den till mobilen.

Hej igen!

Tack än en gång för svaren. Jag fick rätt på det hela. Misstaget jag gjorde var att packa upp winrarfilerna, det var bara att högerklicka på winrarpacketet och skicka till bluetooth sen fungerade det perfekt.

Skam den som ger sig:)

Tack för hjälpen!!!

INKA/Jag är en "hon":))

Jag har en dator hemma. Den har spel. Jag har en mobil. Den har jag med mig alltid. Jag ringer på den. Folk ringer mig.

Kan någon förklara vad fan man ska ha spel i sin telefon för???? Har ni alla gett upp tanken på att umgås när ni lämnar hemmet?

Kan någon förklara vad fan man ska ha spel i sin telefon för???? Har ni alla gett upp tanken på att umgås när ni lämnar hemmet?

Om man spenderar mycket tid på att bara sitta och vänta, t.ex under restid med kollektivtrafik, i kön på systemet eller apoteket osv, så kan det ibland vara rätt kul med nåt som förkortar tiden.

Hej!

Precis vad jag använder mina mobilspel till. Ibland sitter jag och väntar i bilen när någon anhörig är ett ärende, ibland åker man buss/tåg, och som sades innan, man får ibland sitta i långa köer på apoteket bland annat. Roligare då att fördriva tiden med ett bra spel än att sitta och räkna sina fingrar:))

Tyckte du min fråga var stötande!!! Detta är ju ett mobilforum och det finns ju faktiskt spel i alla mobiltelefoner idag.

INKA.

• 1 month later...

Vad gör man med javaprogram/spel som inte ligger i en .jar fil utan i en zip fil då? De vill ju inte installera sig... går det att själv skapa en fungerande .jar-fil?

• 4 years later...

:thumbsup: Bra att du lyckades, men jag kan inte lägga in java spel på min mobil.

Jag har en Sony ericsson Z530i och den har java verison 6.2 , men när jag höger klickar på rar filen med spelen i så står det inte något med bluethooth,

någon som kan hjälpa mig vore jätte snällt!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...