Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med X, Ps/2 mus och Netscape


Wizzman

Rekommendera Poster

Ibland när jag sitter och grejar med Linux (RedHat 5.2 Kernel 2.0.36) avslutas X helt oväntat, nån som har haft samma problem och kanske har en lösning? Jag har lagt in Xfree86 3.3.3 men inte alla tillbehör till det. Ett annat problem som jag har när jag sitter vid Webservern (www.powergamer.net) är att när jag växlar mellan tty:erna och X fryser musen, om jag trycker hejvilt på tangentbordet ett tag så funkar det, men om jag rör musen så avslutas X. Detta problem har min polare också. Ett annat problem är att nerladdningar i Netscape går slött, 1.5 KB/sec är normalt när samma fil från samma server går med 5.0Kb/sec i windows när jag testade ca 5 min efter (Jag tankar kernel 2.2.0 men gav upp i linux så jag tankar den i win och mountar Fat32 disken istället). Och väldigt ofta får jag upp stalled... både när jag surfar, tankar ner, läser newsgroups mm. Jag har Nutscrape (Netscape) 4.07. Är Netscape för Linux verkligen så ostabilt? Vad finns det för alternativ? (svara inte med att jag ska använda lynx tack=) ). Jag har öven testat med filhanterar grejen som följer med KDE, men den är inte såååå bra. Jag kör förresten KDE 1.0, hur pass ostabil är den senaste "unstable"?

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riccard Akerman

det enda jag kan svara på är när musen fryser sig, det beror på att i consolen styrs musen av gpm, och i X är det X som styr den. så när du taskar över till X, vänta några sekunder innan du rör musen så kommer det inte att krascha, och det där med att det skulle gå slött med Netscape i linux har jag aldrig råkat ut för... har dock inte provat över modem.. efter som att jag inte har Windows hemma, så jag har bara laddat hem i Linux...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har ett S3 Virge 2MB EDO, jag vet inte om det är GX el VX så jag körde S3 Virge standard. Men det här med Ramdac och clocknågonting skippade jag bara... kan problemet ligga där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte

Ser grafiken i X bra ut? isf är iaf DET rätt :)

 

 

Men musen kraschar för mig med när jag byter mellan X och konsoler för snabbt...

åtgärd:

byt tillbax till en konsol och sen tillbax till X igen (UTan att röra musen) då funkar det sen.

 

/Ben

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...