Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bara sprakigt ljud från ena kanalen....hjälp


ultra20

Rekommendera Poster

Har nyligen fått problem med ljudet på min dator. Det kommer bara ljud från den ena kanalen och det som hörs är väldigt sprakigt o hackigt. Ljudet kommer alltså bara från den vänstra högtalaren. Problemet har bara uppståt helt plötsligt. Jag kopplar ljudet till TV:n emellanåt när jag kollar på film. Kan detta ha skadat mitt ljudkort. Ljudkortet är AC 97 och är integrerat. Nån kunnig som har nåt tips om vad det kan vara för fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma ljudkort och kopplar också datan till tv'n men har inte fått problem en. Gå in i volymkontrollen och kolla att inte alla ljudenheter körs som micen och cdrom etc. Kolla ljudet i directx skriv dxdiag i kör fältet fliken ljud. Om du går in i hjälp&support och index så fins det en felsökar guide för ljud i xp.

 

 

 

 

 

"Speed kills. Switch to Windows95 and save lives!"

 

[inlägget ändrat 2004-02-01 19:49:27 av geforce4]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag har Realtek AC97. Jag hade problemet att det sprakade i ena högtalaren, fast basen och den andra var bra. Jag installerade om drivrutinerna, sen dess har det funkat.

Sök drivrutiner på nätet och installera om dem. Jag har nu WDM _a356, kanske det finns nyare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...