Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Service Pack för ME?

Jocke001

Recommended Posts

Halloj!

Jag skulle vilja ladda ner ett service pack för ME. Har letat på Microsofts sidor men hittar inget. Finns det något SP för ME?

Har letat på Windows Update också.

Kan man ladda ner alla uppdateringar som behövs någonstans för att sedan bränna dem på en CD? Ska uppdatera en dator som inte har någon internet-uppkoppling.

Tacksam för all hjälp. :-)

Stefan Eklinder
Jocke001 skrev:

Kan man ladda ner alla uppdateringar som behövs någonstans för att sedan bränna dem på en CD?

Det ska finnas ett Download center på MS hemsida. Där kan du söka upp uppdateringarna som du vill ladda ned manuellt och bränna på CD t ex.

Kolla i vänsterspalten på sidan, så lär du hitta dit.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet.

E Cleaver

För att hitta alla uppdateringar för en Windowsversion ska du gå in på "windows update catalog"

För att kunna gå in på "windows update catalog" behöver du anpassa "Windows update" enligt nedan:

1) Gå in på "Windows update"

2) Klicka på "Anpassa Windows Update" under "Andra alternativ" i menyn till vänster

3) Bocka i "Visa länken till Windows Update Catalog" under "Mer information"

4) Ifall du gjort rätt dyker nu "Windows Update Catalog" upp under "Mer information" i menyn till vänster

5) Klicka på "Windows update Catalog"

6) Välj "Sök efter uppdateringer för Microsoft Windows"

7) Välj OS och språk

Jag tackar för alla svar :)

Peddler har den bästa lösningen... poäng till dig!

En liten undring bara...

Måste jag köra varje exe-fil för sig eller kan jag köra alla i ett svep på något sätt?

[inlägget ändrat 2004-02-01 22:27:57 av Jocke001]

Kör du via Windows-update, så installeras allting direkt på en gång. Det enda du behöver göra är att boota om datorn.

Ett tips...

Gör du som dom andra säger, och laddar ner filerna var för sig, så behöver du inte köra denna Windows-update nästa gång något händer, du spar en massa tid online.

// Gästen

Sopa alltid rent framför egen dörr

[inlägget ändrat 2004-02-02 18:11:21 av //gästen]

Kör du via Windows-update, så installeras allting direkt på en gång. Det enda du behöver göra är att boota om datorn.
Precis... och om du hade läst mitt första inlägg så hade du sett att datorn som ska uppdateras inte har någon internetkoppling så uppdateringarna ska brännas på en CD. ;)

Jag tackar för alla svar

Peddler har den bästa lösningen... poäng till dig!

Den länk Peddler hänvisar till går inte till någon sida där man kan ladda ner patchar i alla fall, så inte var det

den bästa lösningen
i alla fall.

Okej, jag missade det första du nämner, sorry...

Men jag säger också att du kan ladda ner och lägga på cd, så slipper du köra update nästa gång, precis som dom andra är inne på.

// Gästen

Den länk Peddler hänvisar till går inte till någon sida där man kan ladda ner patchar i alla fall
Det var konstigt! Jag hittade massor med uppdatering bara genom att klicka på en länk på sidan som Peddler tipsade om. Bättre tips fick jag inte.

...du kan ladda ner och lägga på cd...precis som dom andra är inne på.
Och precis som jag själv sa att jag var ute efter, i mitt första inlägg. :thumbsup:

Jodå Jocke001!

Förstod också att det var din avsikt ifrån början, att lägga allt på skiva.

Men återigen, när jag klickar på denna länk som Peddler hänvisar till, så får jag upp denna text:

Tack för visat intresse för Windows Update

Windows Update är ett onlinetillägg till Windows som hjälper dig att få ut så mycket som möjligt av din dator.

Följ dessa instruktioner om du vill få tillgång till Windows Update via Hjälp- och supportcenter:

Klicka på Hjälp och support på Start-menyn.

Om du använder Windows XP klickar du på Hålla datorn uppdaterad med Windows Update.

Om du använder operativsystemet Windows Server 2003 klickar du på Windows Update.

Detta visas på en vit bakgrund.

Och det finns absolut ingenting att klicka vidare på.

Det var därför jag milt protesterade.

Inget agg mot någon eller någonting...

// Gästen

Den vanliga Windows-Update länken fungerar, men tydligen så är det något som gör att jag inte kan klicka på den här länken som Peddler hänvisa till.

Har inte testat att köra med IExplorer, kör med Opera normalt, och brukar inte ha något/några problem.

// Gästen

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...