Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

lösen på mapp


Jetmoon

Rekommendera Poster

hej jag har en dator som flera personer använder på samma användare. jag vill inte ha många olika.

däremot vill jag ha ett ställe att förvara privata saker som endast jag kan komma åt. typ som en map fast med lösen. det ska inte heller gå att se och kopiera filer från mappen(Å lagringsstället) från command.

jag skulle kunna lagra på diskett eller sdyligt men eftersom jag använder datorn på remote controll så är ett lagringsmedium på hårdisken enda sättet. någon som vet hur jag gör. snälla hjälp.

tack på förhand.

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmmm eftersom jag använder ett remote controllprogram som ej är innbyggt i windows så funkar inte inloggningen via distans. så jag behöver en del på hårdisken som jag endast kan komma åt.´

Jag skulle kunna programera ett prog åt det som krypterar de filer jag vill och bara dekrypterar dessa om man slår in ett eget pass. fast jag vill inte tro att jag är den enda som har detta problemet. ett sådant program måste juh finnas och det verkar omständigt att göra ett sådant själv. vet någon om det finns ett sådant.

 

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Martini_tr

Jag är också ute efter ett sådant program... jag vill kunna sätta lösen på en mapp! ... jag vill inte skapa en ny användare till mig själv av flera orsaker. Finns det någon som känner till ett sådant här program?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt jag har kommit på är att man kan kryptera en speciell mapp i datorn och sen bära med sig nyckeln i ett usbminne eller dylikt. På så sätt kan man försäkra sig om att man är ensam om mappen.

 

Kommer du på något smidigare sätt är det uppskattat om du delar med dig ;)

 

Lycka till i sökandet

 

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...