Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Mats.

Toshiba problem

Rekommendera Poster

Jag har ett flertal Toshiba Tecra 8000 med Windows 98 Andra Utgåvan. På alla dessa maskiner så hänger sig Windows vid "Var god vänta....." när Windows skall avslutas. Det enda som jag kan göra vid detta lägga är att stänga av datorn manuellt med påföljden att Scandisk körs igång automatiskt nästa gång datorn startas. Jag har installerat alla kända Toshiba patcher från deras webb och även uppdaterat alla Microsoft patcher inkl. http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q238/0/96.asp. Är det någon som känner igen mitt problem och som vet lösningen ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

För mig fungerade det med att ominstallera windows över den gamla. Det är bara att stoppa i skivan och följa instrutionerna och svara ja när datorn frågar om du vill behålla dina gamla sys filer. När det var klart så var allt som innan förutom att den inte hängde sig förstås..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har problemet med ca. 20 st. Toshiba Tecra och alla har ominstallerats ett flertal gånger men problemet kvarstår på alla maskiner. Installlationen har först börjat med Tosbibas recovery CD som innehåller Windows 98 och därefter har Windows 98 andra utgåvan installerats.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...