Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webbkamera/PC-kamera


Martin Sjöstrand

Rekommendera Poster

Martin Sjöstrand

Jag är inte intresserad av en kamera som agerar övervakningskamera utan den skall användas till chat.

 

I övrigt så är jag intresserad av det senaste - som FUNGERAR, och som inte ser ut som att någon med NOLL i smak (vad gäller design) har konstruerat den.

 

Åtminstone 60 FPS, 640x480 video, 1280x1024 stillbild, bra ljudupptagning etc...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Sjöstrand

Det kanske var dumt av mig att ange specifika krav. Det var mest menat att visa att jag ville ha det senaste. Hittade en kamera från philips:

 

ToUcam PRO II

 

• Max. Resolution - Video: VGA(640x480); Picture: 1,2MegaPixel (1280x960)

• Max. Frame rates per second - 60 fps

• Plug & Play

• Built-in microphone

• Software - Video-chatting; Video-mail; Still picture snapshot; Photo/Video Editing; Video Answering Machine; Motion Detection

 

Men det måste väll finnas fler webbkameror som har liknande kvalifikationer eller? Som du, mrworm, eller någon annan har testat och tycker är suverän som kan tipsas om. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Sjöstrand

Det var i och för sig inte den kameran jag menade.

Inte ToUcam PRO utan ToUcam PRO II :)

Men tack i alla fall. Den jag hittade ser helt annorlunda ut. Men jag får väll helt enkelt kika runt på nätet mer.. och försöka luska ut vilken kamera som är bäst. Det verkar dock som Philips webbkameror generellt får bra betyg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...