Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

angående s-ata och IDE


toddys

Rekommendera Poster

Hej jag har en fråga angående s-ata och IDE. jag sitter nu med en IDE men har beställt en s-ata hårddisk. frågan är om jag ska bemöda mig med att sätta s-ata:n som master å ominstallera os (XP) å alla andra jobbiga program å drivrutiner, eller helt enkelt fortsätta med IDE:n som master å ha s-ata:n som slave. har fått för mig att skillnaden i hastighet är ganska marginell.

 

IDE:n är en:

 

Maxtor DiamondMax Plus9 6Y120P0 120Gb 7200rpm Special Edition (OBS! 8Mb cache!) UDMA133 Fluid IDE

 

Och s-ata:n

 

Seagate Barracuda 7200.7 ST3160023AS 160Gb 7200rpm 8Mb SATA

 

Vore kul å höra lite åsikter från er!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej jag har inte köpt nån raptor, inte med dom priserna. men det alltså hugget som stucket vilken man sätter som master

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att fortsätta med den du har som master och bootar ifrån, onödigt att installera om, om du inte vinner mycket på det.

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överföringshastigheten för raptor är väl samma som för "vanlig" sata, däremot är söktiderna väsentligt kortare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, det var illa, intressanta och mkt överraskande siffror för mig. Tack för att väckte mig från min illusion =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja tack för den länken, visar ju att jag har beställt den söligaste, nåväl, tålamod är väl en dygd eller nåt sånt!

 

hej hopp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...