Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dagsens fynd..


CJ Björkdahl

Rekommendera Poster

CJ Björkdahl

Idag har jag köpt mig en fabriksny mobiltelefon..

För 50 spänn, inklusive mobitel 100:- att ringa för. Utan några som helst spärrar eller avgifter.

Samt 3 nya batterier.

 

Sprillans ny Ericsson för 50 spänn!

http://www.handycheats.de/seiten/handydata/Ericsson_A_1018s.html

 

(hehe.. Ja, modellen är ju inte ny precis, men det är telefonen! Och jag ringer enbart röstsamtal med mobiltelefoner. -Det har jag alltid gjort..)

 

Edit:

Det låg visst en handsfree också i paketet.. hehe..

 

50 spänn för:

*Helt ny mobil. (okej: gammal modell, men det struntar jag i)

* 100 kr att ringa för

* Laddare

* 3 extra batterier

* hands free. (ericsson original)

 

hehe. Inte klokt vad man kan fynda ibland!

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-01-25 19:20:42 av CJ Björkdahl]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Hehe.

 

Nä, jag gillar mobiler som är nya och billiga.

En massa spel etc. struntar jag i, jag har telefon för att ringa med! -Och det duger luren utmärkt för!

:-)

 

-Dagens mobiler är förresten "för små". Speciellt för en vuxen karl..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Nix, en vanlig fysisk auktion. Folk är ju lite knäppa idag, är det inte 3G eller 2.5G så vill de inte ha telefonerna.. -En telefon har man ju primärt för att ringa med, inte sant?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Japp, speciellt glad är jag för att fått ett kontantkort för telias nät. (har tidigare kontantkort i comviq och europolitan. Dessa har jag fått i flingpaket (!!))

 

Telias kontantkort är förvisso onödigt dyrt i minutavgifter etc. men är bra att ha när man åker norrut.. (oj vilken skillnad i norrland mellan telia och de övriga!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
-En telefon har man ju primärt för att ringa med, inte sant?

 

Hehe, jo, men man vill ju ändå ha en snygg mobiltelefon.

Klart, det är ju en billig och funktionell mobil du fått tag på.

 

Själv köpte jag den här:

http://www.nokia.com/nokia/0,,2187,00.html

 

Nä, inget auktionsobjekt. Hehe...

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet.

 

E Cleaver

 

 

[inlägget ändrat 2004-01-25 19:55:34 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telias kontantkort är förvisso onödigt dyrt i minutavgifter etc. men är bra att ha när man åker norrut.. (oj vilken skillnad i norrland mellan telia och de övriga

 

Pja telia är det ända där uppe många gånger

 

Så kast med gammal mobil då och ett telia kort :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Fast du fick den nog inte för 50 spänn..

hehe..

 

Jag är nog mobiltelefontillverkarnas tråkigaste kund (samt operatörernas): Jag använder endast mobiltelefon för att ringa med. Och jag är tyvärr oerhört kort i just mobiltelefon: Det blir mest samtal typ: "Jag är lite försenad, vänta med att koka potatisen ett tag".. hehe..

 

-Blir någon långrandig, brukar jag påpeka att det just är dyrt mobilsamtal det rör sig om, och dösnack kan man ju hålla på med på annat sätt..

 

När det gäller röstsamtal har mobiltelefonerna i funktion och storlek varit fulländade i cirka 5 år. -Allt det andra är bara "marknadsföring" och något vi på universitetet kallar för "skapade behov".

 

Jag är övertygad om att det kommer finnas en marknad som efterfrågar billiga, enkla och bra telefoner som man främst kan ringa med. -Sedan kommer det givetvis finnas andra marknadssegment också, men ekonomireportrarna på DI samt direktörerna på Ericsson och Nokia vill gärna glömma av att det finns en stor massa som endast använder telefoner att ringa med...

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
CJ Björkdahl skrev:

Fast du fick den nog inte för 50 spänn..

hehe..

 

Nä, den kostade mer. Hehe...

 

CJ Björkdahl skrev:

Jag är nog mobiltelefontillverkarnas tråkigaste kund (samt operatörernas): Jag använder endast mobiltelefon för att ringa med. Och jag är tyvärr oerhört kort i just mobiltelefon: Det blir mest samtal typ: "Jag är lite försenad, vänta med att koka potatisen ett tag".. hehe..

 

Håller med om att det är dyrt att dösnacka i mobiltelefon. Pratade en timme med en arbetskamrat i min mobiltelefon som har rullande abonnemang. Jo, jag var onykter den kvällen, hehe. Det blev ordentligt med dösnack.

 

Oj, vilken fet räkning jag fick sen.

 

En del håller fast vid att det är billigare med kontantkort. Då ringer man bara för den summan som man laddat kortet med och inte mer. Möjligt, men det kan vara ganska irriterande om man är i akut behov av att ringa, också finns det inga pengar på kortet.

 

I värsta fall snackar man i telefonen också kommer en röst in och talar om att man bara har några spänn kvar. Plopp, så bryts telefonsamtalet. Jaha, där står man och har kanske långt till pressbyrån eller annan affär som säljer kontantkort.

 

CJ Björkdahl skrev:

Jag är övertygad om att det kommer finnas en marknad som efterfrågar billiga, enkla och bra telefoner som man främst kan ringa med.

 

Snarare tvärtom, tycker jag.

Mobiltelefonerna blir ju alltmer påkostade. För att inte tala om när 3G blir verklighet. Oj, vilka funktioner och priser det blir då.

 

I Japan är det redan verklighet. De kan se på TV i sina mobiltelefoner. Undrar hur mycket det kostar?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet.

 

E Cleaver

 

 

[inlägget ändrat 2004-01-25 20:53:45 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Skoj med folk som är ärliga! -Sånt har jag alltid uppskattat!

 

-Jag är så sabla snål att jag gör av med 2-300 på kontantkort per år.. -Folk ringer mig mer än vad jag ringer folk, och när jag ringer folk (på företag etc.) så ber jag dem ringa mig tillbaka.. Funkar jättebra!

 

Sedan är jag "bonussnål" i och med att jag har hittat ställen som säljer "påfyllnad" för 78:- i stället för 100... Dessa ställen håller jag dock tyst om offentligt, eftersom telebolagen kan få för sig att deras "påfyllnadsbevis" säljs "för billigt"..

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan är jag "bonussnål" i och med att jag har hittat ställen som säljer "påfyllnad" för 78:- i stället för 100... Dessa ställen håller jag dock tyst om offentligt, eftersom telebolagen kan få för sig att deras "påfyllnadsbevis" säljs "för billigt"..

 

Själv brukar jag köpa påfyllnad på http://www.webaid.se där 5% går till välgörenhet. Jag resonerar som så att jag ska ju ändå fylla på kortet, så varför göra det på ICA när jag kan göra något litet välgörande?

----------

We bury our sins, we wash them clean.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv brukar jag köpa påfyllnad på http://www.webaid.se där 5% går till välgörenhet

 

Hur mycket går till välgörenhet och hur mycket försvinner på vägen? Vet du? Nyfiken då jag gillar iden, men misstror insamlingar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hur mycket går till välgörenhet och hur mycket försvinner på vägen? Vet du? Nyfiken då jag gillar iden, men misstror insamlingar.

 

Åtminstone 75% av deras intäkter, då Webaid.se förfogar över ett 90-konto som står under uppsikt av SFI (Stiftelsen för insamlingskontroll).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telias kontantkort är förvisso onödigt dyrt i minutavgifter etc. men är bra att ha när man åker norrut.. (oj vilken skillnad i norrland mellan telia och de övriga!)

 

Sant. Här i Östersund fungerar dom flesta bra, men det räcker med att åka 4-5 mil utanför stan så är det omöjligt att ringa med comviq. Telias täckning är däremot kanon.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också snål...

 

De jag ringer från mobilen gör jag kvällar och helger till fasta telefoner och andra som jag vet har Vodafone och max 60 min/mån. Det kostar mig 50: -/mån med ett Vodafone 50 abonnemang, (60 heter det nu).

 

En prisvärd telefon är Ericsson T100, 600: - med kontantkort. 76 gram, liten, bra batteriprestanda och de underbara T9 för SMS-skrivande! Förstår bara inte varför svordomar och obscena ord inte redan finns i ordlistan utan måste läggas till i T9...? Nåja, det behöver bara göras en gång... *ler*

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Hur du ser ut! "http://eforumare.just.nu"

Bredbild! "http://w1.413.telia.com/~u41315250/bredbild.html"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Dagens mobiler är förresten "för små". Speciellt för en vuxen karl..

 

Försöker CJ Björkdahl på något sätt framföra att han är mer karl än oss andra "veklingar" här på Eforum? Kanske försöker han att imponera på kvinnorna här på Eforum? *skratt*

 

Bosse, 49,2 kbit/s

 

Hur du ser ut! "http://eforumare.just.nu"

Bredbild! "http://w1.413.telia.com/~u41315250/bredbild.html"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag gillar mobiler som är nya och billiga.

En massa spel etc. struntar jag i, jag har telefon för att ringa med!

 

e de såå illa med teknik-kunnandet, borde man väl anat :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker CJ Björkdahl på något sätt framföra att han är mer karl än oss andra "veklingar" här på Eforum? Kanske försöker han att imponera på kvinnorna här på Eforum? *skratt*

 

kan bara hålla med :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jo, men man vill ju ändå ha en snygg mobiltelefon.

...

Själv köpte jag den här:

http://www.nokia.com/nokia/0,,2187,00.html

Snygg telefon? Och så länkar du till en av de fulaste nallar som Nokia släppt på länge... ;P

 

/Stefan - stolt över att vara fast i teknikträsket med en T610 (där jag använder i princip alla funktionerna)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tipsar då om nya Telia Mobitel 25 som är jättebilligt att ringa med jämfört med andra. Kostar bara 50 kr/mån och då får man ringa de första 25 min gratis. Sen är man med i en "telia familj" också och då blir det ännu billigare :P

 

Mobitel 25

 

3.90 kl 8-18 till alla

0.30 övrig tid 2 kr till andra operatörer

 

sms 85 öre till telia/halebop 1.25 till övriga.

 

med familj:

2 kr 9-16

0.25 övrig tid

 

 

Sen band jag upp mig i 12 mån med så fick jag 300 kr att ringa för.

 

Och med tanke på att telia har överlägset bäst täckning så skulle jag aldrig kunna tänka mig att gå ifrån det idag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
StefanJohansson skrev:

Snygg telefon? Och så länkar du till en av de fulaste nallar som Nokia släppt på länge... ;P

 

Hehe...

 

Man har ju olika smak för vad som är snyggt och inte snyggt. Det du tycker är snyggt tycker kanske jag är skitfult.

 

DIFerence skrev:

Tipsar då om nya Telia Mobitel 25 som är jättebilligt att ringa med jämfört med andra. Kostar bara 50 kr/mån och då får man ringa de första 25 min gratis.

 

Jag fick hem reklam om det i fredags. Funderar skarpt på att nappa på det där jag också.

 

Låter faktiskt riktigt bra, tycker jag.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet.

 

E Cleaver

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...