Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pedofiltest


TicoRoman

Rekommendera Poster

Osmakligt är bara förnamnet. Radera!
Ursäkta? Jag tycker det var en skämtsam grej på en högst aktuell grej. Det är dessutom FREDAG. :thumbsup:

 

[inlägget skrivet av NoiseKiller]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför radera? Vilken regel bryter det emot?

 

Jag tittade på testet, ingen av bilderna kan väl ens kallas erotisk (iaf inte för den som vistats på en normal badstrand) och den yngsta medverkande är 16 år.

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Osmakligt är bara förnamnet. Radera!

Vissa har ingen humor...

 

Nån mer än jag som torskade redan på första?

 

Förresten, räknat med svensk lagstiftning så var ju alla lagliga.

 

[inlägget ändrat 2004-01-23 16:12:49 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån mer än jag som torskade redan på första?
*tittar mig omkring så ingen ser*

Ja jo jag kanske tryckte fel på den... :)

 

[inlägget skrivet av NoiseKiller]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humor och humor... Jag tycker nog inte att det var humoristiskt, bara osmakligt. Dessutom är det olagligt enligt svensk lagstiftning med sexuella framställningar som föreställer minderåriga (alltså under 18 år).

 

Det osmakliga tycker inte jag är att kvinnor från 15 och uppåt ska ha precis all rätt att klä sig som de vill utan att en massa gubbar ska dregla över deras hud, utan att någon tycker att det är kvinnans fel att mannen inte kan kontrollera sin sexualitet! Tillverkarna av sidan vill ju att föräldrar ska tvinga sina döttrar att klä på sig mera, för att de inte ska bli frestade. Hur SJUKT är inte det. Sluta flukta och ta ansvar för er själva, så tar vi tjejer ansvar för oss själva. Jag klär mig inte utmanande för alla killars skull, utan för att det är moderiktigt och snyggt!

----------

We bury our sins, we wash them clean.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillverkarna av sidan vill ju att föräldrar ska tvinga sina döttrar att klä på sig mera,

 

Den uppmaningen var väl ren sarkasm? ...fast det fanns i och för sig ingen ironismiley, men jag har svårt att tolka den på något annat sätt än med exakt samma budskap som du framfört nu :)

 

För övrigt satte jag alla rätt i åldersgissningsleken (efter den första då man förstod vad det gick ut på) - undrar vad det betyder? ;9

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Hansson

Humor o humor går väl att ifrågasätta. Det är ju individuellt.

 

Kan hålla med om att ljudet (talet) var osmakligt, men på bilderna var ju tjejerna helt normalt klädda (i princip) och inte särskilt utmanande. Dessutom var det ju inga barn iaf (vilket hade varit osmakligt). Hur "osmaklig" det är i det här fallet beror nog mest på betraktarens ålder.

 

Någon sensmoral tyckte jag mig inte hitta. Däremot var sista stycket på första sidan nedlåtande mot män, kan jag tycka.

 

/Oskar - som bara ville argumentera lite

 

P.S. Blev inte godkänd på alla...

__________________________________________________

 

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klär mig inte utmanande för alla killars skull, utan för att det är moderiktigt och snyggt!

 

Yeah sure. ;)

 

Närmare sanningen är nog att dom flesta, både killar och tjejer gärna klär sig utmanande och gillar när folk kollar på dom. Och det är väl inget fel i det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj va vissa överreagerar. Det där var ju bara ironiskt.

Dessutom är det olagligt enligt svensk lagstiftning med sexuella framställningar som föreställer minderåriga (alltså under 18 år).
Det där var väl ingen "sexuell föreställning"?

 

Andra stycket i ditt inlägg anser jag inte har något med testet jag länkade till att göra, därför väljer jag att inte diskutera det skrivna.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående testet:

 

Ja, jag missade också några, men då var det åt andra hållet också (trodde ex att 31-åringen var för ung :)).

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klär mig inte utmanande för alla killars skull, utan för att det är moderiktigt och snyggt!

 

och det ska alla ha rätt att göra som du säger men...

 

rätt att klä sig som de vill utan att en massa gubbar ska dregla över deras hud, utan att någon tycker att det är kvinnans fel att mannen inte kan kontrollera sin sexualitet!

 

För det första vet jag väl inte om jag är gubbe än, men att jag bejakar min egen normala sexualitet och attraktion till tjejer och uppskattar att titta på det som är vackert i mina ögon vet jag väl inte om du har rätt att förneka mig. Nu pratar jag inte om bilder på internet, utan vackra kvinnor en sommardag i sthlm.

 

Dreglar - låter som ett misstolkat och feministpolitiskt påverkat intryck av män och jag tvivlar på att du faktiskt blivit utsatt för det, i någon större skala iallafall.

 

Jag är trött på att jag och alla andra normala män ständigt skall jämföras med perversa och sjuka troll...

 

Slutligen, angående "testet" ovan; man ska kunna skratta åt parodier, sarkasmer och andra humoristiska betraktelser av problem, så länge man dessutom tar ansvar och deltar i samhällets kamp för att komma till rätta med dessa, vad de än må vara.

 

Vi kan inte gå runt dagligen i ett rus av depression över hur världen ser ut. Man måste ha rätt att vifta undan problemen stundtals, annars orkar man inte ta itu med dem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...För att komma in på helt andra grejer...vad heter låten som spelas under själva testet? Letat som fasiken efter den låten ( i skivhandeln that is ;) )

 

tacksam för svar :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stod ju faktiskt med i testet, så då måste man ju kunna diskutera det.

 

För övrigt satte jag alla rätt. Sista bilden också, eftersom jag nyligen sett orginalbilden.

----------

We bury our sins, we wash them clean.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

"Då är det bara att blunda nästa gång man ser en snygg tjej? Lite rödstrumpeprat över det hela."

 

Lite ????

[inlägget ändrat 2004-01-23 22:28:53 av Axel G]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte blunda, men man kan ju fundera över varför någon gör ett sånt här test, och skriver en sådan text som det inleds med? Jag tolkar den som att det är så synd om honom (och alla andra män) för att unga tjejer klär sig så sexigt att det är svårt att hålla tassarna borta... Jag tycker faktiskt att det är rätt vidrigt med killar som tittar på minderåriga tjejer, något som jag anser är en rätt normal åsikt. Och visst är jag väldigt vänster och har starka feministiska åsikter och det står jag för.

----------

We bury our sins, we wash them clean.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) lol...

unga tjejer klär sig så sexigt att det är svårt att hålla tassarna borta

 

E nog mycket myten det, många som tittar gör det nog av andra skäl. Givetvis finns ett fåtal men i det stora hela. nje... det tittas men låååångt ifrån alltid för att det är sexigt...

 

Jag tycker faktiskt att det är rätt vidrigt med killar som tittar på minderåriga tjejer

 

och VARFÖR klär dom sig "sexigt" enligt dig och ofta sig skälva för för? För att få vara anonyma? Slippa bli sedda?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker faktiskt att det är rätt vidrigt med killar som tittar på minderåriga tjejer

 

Inte för att bråka om poängen, men gäller detta allt tittande? Hur avgör du om det är allvarligt dregel-tittande eller "hum, titta vilken mysko hårfärg ungen har" eller "snacka om att klä sig utmanande" alternativt "där går min lillasyster, vem tusan är det hon hänger med"-tittar?

 

 

Hittills kan vi inte läsa folks tankar, man kan juh inte dra alla gubbar över 18 över samma luskamm...

 

...för att inte tala om hur svårt det idag är att avgöra om någon på stan är 15 eller 25 (det där testet måste ha varit väldigt stereotypiskt om jag satte alla rätt - så lätt är det inte i verkligheten imho).

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Gissa hennes ålder" är vad det går ut på. Tänk er att hitta syrran eller rentav dottern bland bilderna, vilket faktiskt skulle kunna ske eftersom det hela liknar ett script eller en Powerpoint-presentation där man lätt kan byta ut grafiken. Kul att få i Mailen...

 

(stavfel)

 

[inlägget ändrat 2004-01-23 23:51:43 av Lars2W2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...