Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Daniel Berg

.mid

Rekommendera Poster

Daniel Berg

tjena. jag har på något vis råkat paja möjligheten att lyssna på mid musik när jag spelar tex det gamla hederliga chips challenge, har associerat filtypen till allt jag kan komma på, men får det inte att funka... det hände vid en omformatering, jag var förmodligen oansvarig och installerade alla mina musik program utan att tänka på association.. nån som vet vad jag ska accosiera det med??????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Tom

Accosiera det med Windows media player (mplayer eller mplayer2 i accosiationslistan).

/Tom

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Daniel Berg

Tackar för svaret, men det funkar inte ändå, .mid filerna spelas upp i mediaspelaren precis som vanligt, men inget ljud hörs... det är tvärdött, wav, cda, mp3 och allt annat låter, men inte .mid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mats.

Jag har inte säker om detta är den rätta lösningen, jag kanske är helt ute och cyklar. I allafall så kan du kontrollera i MIDI fliken i Multimedia ikonen under Kontrollpanelen att ditt ljudkort finns presenterat i MIDI-utdata alternativet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Daniel Berg

Tackar! Du var verkligen inte ute och cyklade, jag hade ställt om den att spela upp via en mjukvarusynt som jag har installerat, och totalt glömt vad jag har gjort.... äntligen kan man köra chips med den tunga musiken : )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...