Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP till NT4


Jonas_hej

Rekommendera Poster

Ær 100 % nybørjare på en gammal NT4 server.

 

Den kør på FAT, skall installera en ny bærbar till nætverket med XP i.

 

Jag kopplade in maskinen och den fann nætverket direkt men visar upp det som nætverk och inte i katalogerna ej heller frågar den om password i starten.

 

Hur får jag den att visa katalogerna?

Gør jag det i XPn? eller på servern?

 

Nu kommer en dum basic-fråga.

Skal jag gøra en start diskett før klienten?

 

Har provat att gøra det men den godkænner inte några servernamn jag prøvat. Hur finner jag server och share name? Så att disketten kan gøras.

 

Har bara erfarenheter från Novellnætverk sedan tidigare och dær var det simpelt att installera nya maskiner. Detta ær gamla NT4 prylar som ska funka

med XP.

 

Mvh

Jonas i København

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1000 Tack

 

Jag sitter på ett danskt system med XP och NT på danska.

 

Hittar till administrative tools men sedan ær det stopp och jag ær osæker.

 

Local Polices/Security Options får jag att vara Tjenster och Programmer på danska.

 

Sedan blir det Domain member: Digitally encrypt or sign secure channel data

 

Ær det nån som kan søkvægen på svenska (eller dansk) så skulle jag bli hjærtligt glad.

 

Mvh

Jonas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Click Start, and then click Control Panel.

 

2. If you are using Classic view in Control Panel, double-click Administrative Tools, and then double-click Local Security Policy.

 

If you are using Category view in Control Panel, click Performance and Maintenance, click Administrative Tools, and then double-click Local Security Policy.

 

------

 

så långt kommer jag men sedan ær det danska som gæller.

 

Local security Policy kallar dom før Tjenster på danska. Vad kallar dom det på svenska/danska?

 

-----

 

 

Under the Local Policies\Security Options node, double-click the Domain Member:Digitally encrypt or sign secure channel data (always) policy to open it.

Click Disabled, and then click OK.

 

--

Jag får detta till att bli "tjænster o programmer" = (Local Policies\Security Options node)

 

Men var ær "Domain Member:Digitally encrypt or sign secure channel data (always) policy"? på svenska/danska?

 

Kan nån hjæpla mig :( att øversætta denna søkvæg till svenska så jag kan gøra det på danska).

 

En XP vill inte finna domænen på en NT4 server.

 

Jag tror att det ær under NETLOGON som jag skall deaktivera. Men ær ganska osæker.

 

Dokumentet i helhet: Endast søkvægen ær problemet.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;318266

 

Jonas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...