Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Svart och svart

dune

Recommended Posts

Hej,

För ett tag sedan pratade jag med någon som visade mig ett prov på ett snyggt tryck: två olika svarta färger (förmodligen en matt och en klar?) Jag funderar på att jobba med konceptet till ett visitkort. Hur jobbar man med det i InDesign?

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

Hur jobbar man med det i InDesign?

Du kan ju använda vilka nyanser du vill i dokumentent, bara du berättar för tryckeriet vilka PMS-färger du ska använda i det skarpa trycket.

---

Jocke

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

Du kan ju använda vilka nyanser du vill i dokumentent, bara du berättar för tryckeriet vilka PMS-färger du ska använda i det skarpa trycket.

Det borde jag nästan tänkt ut själv. Kan du gissa/rekommendera två svarta PMS:er som ger en bra effekt?

.dune.

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

Kan du gissa/rekommendera två svarta PMS:er som ger en bra effekt?

Kan du inte vara så fräck att 'låna' de färgerna som det trycket som du såg? :)

---

Jocke

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

Kan du inte vara så fräck att 'låna' de färgerna som det trycket som du såg? :)

Tyvärr inte, har inte det :/

.dune.

två svarta nyaner riskerar ju att bli väldigt lika, ett annat trix är ju att jobba med svart plus en pms som tryckeriet i ställlet trycker med lack så får du möjlighet att lägga glans på vissa ytor.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...