Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

293 X 42 X 1.5 Tb på hdd:n.. är det möjligt?


Rest man Klaymen

Rekommendera Poster

Rest man Klaymen

När jag startade datorn förut ville scandisk undersöka min hdd. Ok då gör det då sa jag till den. Då började den jobba.. Efter en stund meddelade den mig om att jag min sopa hade några förlorade filfragment som troligen en gång var mappar på C: Den skulle konvertera dom till mappar. Jaha visst sa jag och tryckte på ok (eftersom det inte fanns nåt annat att trycka på). När jag sen kom in i windows hade det skapats 293 mappar som hette DIR0001 - DIR0293 på c: Alla innehöll vardera 42 filer som hette HQHQ.HQ fast med konstiga afrikanska bokstäver eller nåt, och varje fil var vardera 1.5 TB stor. Det blir några byte det!!! Varje gång jag försökte ta bort filerna eller mapparna tog det cirka fem minuter innan den sa att jag är dum i huvet och inte kan ta bort en fil som används. Så jag körde en fullständig scandisk i windows (tog cirka två timmar). då konverterades hälften av mapparna till filer med okänt filtilläg och resten tömdes på sitt innehåll. Nu gick det dock att ta bort hela skiten, och nu funkar datorn som vanligt..

 

Vad tycker ni om den lilla anekdoten. Vad hände? hade min dator bara bestämt sig för att jävlas lite eller?

 

 

/ RMK

Jobbiga_färger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Vad har du för operativsystem?

 

Storleken på mapparna låter orimligt stora. Större än vad en normalstor hårddisk är. Fyra 250 Gb hårddiskar tillsammans. ;-)

 

Angående mapparna du får med DIR i början är skapade efter kontrollen av hårddisken och innehåller förlorade filfragment. Öppnar du dessa lär det vara rätt obegripligt att förstå vad där står.

 

Försök att gå in i "Felsäkert läge" och radera mapparna.

 

När scandisk körts skapas något som heter CHK-files och här står litegrann om hur du bär dig åt med dessa:

 

http://ericphelps.com/uncheck/index.htm

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet.

 

E Cleaver

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rest man Klaymen

Nej de är redan löst.. jag har tagit bort mapparna nu.. körde bara en scandisk i windows å så gick det bra..

 

men det blir fler än 4 250 Gb-are det blir 6 st I VARJE FIL!! och det var 42 st filer i varje mapp och det var 293 mappar!!! det blir en jädra massa 250 Gb-are.. ! (kör kalkylatorn om du vill räkna ut hur många.. orkar inte själv :-P)

 

Men tack för hjälpen iaf.. får nog användning för den om det händer igen och scandisk inte kan fixa det...

 

 

/ RMK

Jobbiga_färger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...