Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är min AGP port trasig?


Hugleik

Rekommendera Poster

Jag har ett problem, jag har nyss köpt ett uppgraderingspaket till min dator, det vill säga moderkort, CPU, minne och fläkt.

 

När jag sätter i mitt grafikkort och skall starta upp datorn så får jag inte någon kontakt med min bildskärm.

 

Har testat alla metoder med att plocka ur HD och CD, två gånger har jag fått igång skärmen, dock bara med hårddisken och cd-spelaren i. Sen när jag satte i musen och tangentbordet funkade inte skärmen.

Jag tog ut mus + tangentbord igen, men skärmen funkade fortfarande inte.

 

Jag har nu satt tillbaka mina gamla grejjer och allt fungerar som det ska.

 

Snälla hjälp!

 

Kan det vara glapp i agp porten eller?

Mitt miderkort är Epox EP-8K9A7i

Grafik - Hercules radeon 9000 128 mb (agp, 4X)

HD - 40 + 13 gb Maxtor 5600rpm

Dvd och cd-brännare

256 mb ddr minne

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svårt å säga om porten är trasig, är du helt säker på att du tryckt in grafikkortet ordentligt, ibland måste man trycka ganska hårt, brukar finnas en liten clips vid kanten på porten som måste stängas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Grafikkortet kanske inte är riktigt kompatibelt med ditt mobo. Hade liknande problem med radeon 9700 kort och ett MSI mobo. Efter att testat ett par gånger gick det plötsligt igång, men det slutade inte jävlas förrän jag gick in i bios och drog ned till AGP 2X och ingen fast write. Så testa du dra ned AGP hastigheten och disable fast write i bios(du får låna nåns grafikkort och se om det kommer bild med det).

====================================

AMD Athlon XP2500+ Barton 333MHz bus

Asus A7N8X Deluxe/GD

Sapphire Radeon 9700

2x256MB PC3200 DDR

Seagate 7200.7 SATA 120GB

Seagate Barracuda V 80GB

Thermaltake Volcano 11 Xaser Edition

Memorex FourtyMAXX

LG 9

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...