Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny funktion - Inlägget sparas i urklipp


Erik Junesjö

Rekommendera Poster

Erik Junesjö

Hej!

Nu har jag lagt till en funktion som automatiskt sparar inlägget man skrivit i urklipp när man trycker på "Skapa inlägget". Funktionen fungerar endast i IE.

 

Jag har lagt in funktionen för att inte inlägg ska försvinna om någon får upp ett fel vid postningen.

 

Om det är någon som inte vill ha denna funktion så kan jag lägga till den som tillval i inställningar.

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Såg precis den funktionen och skulle precis skriva ett inlägg om att kunna få den valbar när jag läste ditt inlägg.

 

En möjlighet att själv välja om man vill ha det så vore bra, iaf för mig. Jag arbetar mycket med urklipp och vill slippa risken att förlora något jag kopierat/klippt ut bara för att jag postar ett inlägg.

 

Tillägg:

Jag tycker att funktionen är riktigt bra, vilket kanske inte framgick... Vill bara kunna välja.

 

/Stefan

 

[inlägget ändrat 2004-01-14 14:04:35 av StefanJohansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var väldigt bra, det har hänt några ggr att inlägget försvunnit och det bara var att skriva ett nytt.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
En möjlighet att själv välja om man vill ha det så vore bra, iaf för mig. Jag arbetar mycket med urklipp och vill slippa risken att förlora något jag kopierat/klippt ut bara för att jag postar ett inlägg.

Nu har jag lagt till den funktionen.

//Erik

[inlägget ändrat 2004-01-14 17:22:41 av Erik Junesjö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken version av IE krävs?

Frågar eftersom jag får ett felmeddelande på rad: 41, tecken 3...

 

/OZn

_________________________________________________

ROM-MINNE - Kräkningar efter första skolfesten

[inlägget ändrat 2004-01-14 17:39:20 av OZn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får mitt fel på rad 40. XP Pro ie6 alla uppdateringar. Men det funkar juh (-;

 

[inlägget ändrat 2004-01-14 20:22:33 av Lars2W2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar...;)

 

[EDIT]

Njää, nåt error får inte jag...men när jag klistrade in i Anteckningar nu efteråt, så klistrades föregående text från urklipp in (alltså inte mitt inlägg, som det borde vara...hmm, skumt)...

 

/Eminos

 

[inlägget ändrat 2004-01-14 20:25:24 av Eminos]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Vilken version av IE krävs?

Frågar eftersom jag får ett felmeddelande på rad: 41, tecken 3...

Hade missat en detalj. Nu fungerar det bättre.

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bra att funktionen inte automatiskt är vald, då jag personligen helst inte vill använda den.

 

Jag är van vid att själv styra vad som ska finnas i urklipp och en automatisk funktionen skulla kunna göra att man oavsiktligt förlorar viktig kopierad data.

 

Annars låter det som nog en bra idé.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Det är bra att funktionen inte automatiskt är vald, då jag personligen helst inte vill använda den.

Jag har byggt funktionen så att den automatiskt blir vald om du valde den i ett tidigare inlägg. Inställningen sparas alltså. Jag har även gjort så att trådbevakningen fungerar så.

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har byggt funktionen så att den automatiskt blir vald om du valde den i ett tidigare inlägg. Inställningen sparas alltså. Jag har även gjort så att trådbevakningen fungerar så.
Perfekt!

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant undrar jag;

 

Förväntar du dig en massa problem snart?

Ska ni göra något som gör Eforum instabilt?

 

Har ju fungerat klockrent på sistone.

 

 

Och jag tänker INTE byta webbläsare bara för att du vill det...

 

 

BTW - hur ser fördelningen ut mellan olika webbläsare här på Eforum? Gissar att IE dominerar :(

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Förväntar du dig en massa problem snart?

Ska ni göra något som gör Eforum instabilt?

 

Har ju fungerat klockrent på sistone.

Nix, inga planerade driftstörningar. Det var mer att jag ramlade över dokumentaion till denna funktion och tänkte att det kunde vara en bra funktion då man aldrig kan garantera 100% felfri surfning.

 

Och jag tänker INTE byta webbläsare bara för att du vill det...

Det är inte tanken ;) Jag har letat efter denna funktion till Mozilla men den finns inte. Hade den funnits så hade jag givetvis implementerat den.

 

BTW - hur ser fördelningen ut mellan olika webbläsare här på Eforum? Gissar att IE dominerar :(

Jag får återkomma om detta.

 

\\Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...