Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dumsnål eller vettig?


AlexanderLund

Rekommendera Poster

AlexanderLund

Funderar mellan 2*512 eller 2*256 MB i minne till min P4 2.6 som jag håller på att sätta ihop. Är jag dumsnål om jag sparar in på minnet genom att ta det lilla?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skadar ju inte med mycket minne, men dumsnål nej det funkar även med 2x256 så klart.

 

du kan ju uppgradera med mer minne längre fram.

 

 

#Seppo

 

[inlägget ändrat 2004-01-11 14:34:33 av Seppo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad gör du med 2x256 när du behöver 2x512

 

att snåla med minne i en dator är dumsnålt

 

ska du ha 512 i minne så köp 1x512 så slipper du slänga 256 minnena en dag som ingen vill ha !!!

 

så var inte snål när du köper minne

samma som vid köp av hårddisk köp två hårddiskar så har du en med operavivsystem på och en med skräp då har du en snabb dator

 

tex en 80gb disk med bara xp på är bra mycket snabbare än en som det ligger en massa skräp på också vissa tycker det är synd att ha en nästan tom hårddisk men vad snabb datorn är bryr dom sig inte om nått att tänka på kanske.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om moderkortet har stöd för dubbla minneskanaler så ger 2x256 eller 2x512mb bättre prestanda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AlexanderLund

Eftersom jag har dual-ddr så behövs det 2 minnen... Vad jag ska ha den till... vad behövs det 1 gigs minne till som jag inte kan annars är nog min fundering. Anledning att jag till att börja med funderar på 1 g är att det är mer än elgiganten/siba/onoff datorer som brukar snåla in på saker som är viktiga...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
rolig skrev:

bara att partionera

det är väll då den blir slö

 

Datorn blir väl inte slö av att man partitionerar hårddisken?! :-)

 

Jag har partitionerat min hårddisk och upplever inte min dator som slö. Snarare blir datorn slö om man har för lite minne i burken.

 

Köp så mycket minne du har råd med!

Idag är det inte dyrt med vanliga standardminne. Roligare med en dator som inte jobbar i sirap.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet.

 

E Cleaver

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du spela på datorn så ska du helt klart sätta i 2x 512 minnen. Märke verkligen skillnaden i prestanda när jag satte i ett till 512 i julas. Bättre enligt mig att ha mycket minne.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...