Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3DMark03


Mauritz Lybeck

Rekommendera Poster

CJ Björkdahl

Men titta då på diagrammen Weyland, Axel G och övriga!

 

I varenda benchmark som finns så presterar DX9-kort urkasst i DX9-läge. Framerates som ett stackars TNT-kort i DX8 eller liknande.. ;-)

 

Okej: Det går säkert att spela DX9-spel med alla detaljer på "off", settings på "prestanda" istället för "kvalitet", antialias avstängt och bilden i 640x480x8 och därmed få 100FPS. Men vem vill det?

 

Källa till mitt påstående: Alla (skriver alla) benchmarks och tester jag har sett under den tid DX9 funnits ute.

 

DX9-spel kan man först spela i vettiga FPS och hyfsade upplösningar (min.1600x1200) med GeForce 8, 10GHz CPU och 40GB RAM. Men då kommer ingen att spela DX9-spel, utan försöker få sina GF8-kort att ge 20 FPS i DX12... Antagligen.

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad handlar denna diskussion om?

 

Att ett kort som stöjder DirectX9 i hårdvara är snabbare på test för DirectX9 än de kort som enbart stödjer DiretcX8?

 

Att ett DirectX8 kort får lägre poäng är väl självklart om man kör ett test som nyttjar funktioner i DirectX9!

Att G4Ti4200 får minuspoäng i 3Dmark kan väl ha att göra med att det helt enkelt inte får poäng för de tester det inte kan genomföra.

 

Nä, jag begriper inte vad ni pratar om.

Någon som vill förklara?

 

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad handlar denna diskussion om?

 

Säg det... cj skriver

varenda benchmark som finns så presterar DX9-kort urkasst i DX9-läge. Framerates som ett stackars TNT-kort i DX8 eller liknande.. ;-)

 

 

e nog ingen som begriper vad han menar...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mauritz Lybeck

Weyland skrev:

 

Uppriktigt sagt ser jag ingen vettig anledning att överklocka grafikkort. Prestandavinsten, trots en ganska stor överklockning av gpun och/eller minnesbussen, ger sällan särskilt många procent i faktisk prestandavinst i spel och andra 3d-program.

 

Så oroa dig inte, det är inte värt det.

 

OK! Det låter klokt det där! Jag kör nog hellre på säkerhet då. Jag har klarat mej oklockat på alla fronter hittills ändå, och nu med mitt nya grafikkort är jag mer än nöjd med vad jag kan göra ändå :-)

 

Poäng för de kloka orden!

 

Mauritz.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...