Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilket OS??


Niklas Björnström

Rekommendera Poster

Niklas Björnström

Vilket operativsystem skall jag välja nu när jag köper ny dator?

windows 2000 eller 98?

vad passar bäst för spel nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska antingen köpa windows 98 (helst då second edition, jag har den själv och det är mycket stabilt och snabbt för spel) eller vänta på att Microsoft släpper Windows Millenium, den nya uppgraderingen för hemmen, speciellt anpassad för spel. Men det kan ta tid innan det kommer.

W2000 är främst avsedd för kontorsapplikationer och inte för spel och även om patchar getts ut tyder inga testresulatat på att det är ett bättre spelOS än Win 98.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tompa lainen1

Högre FPS i quakeII & III med windows 2000 än win98.Snabbare & säkrare OS än win98.Dock inte lika stort utbud av drivisar...än så länge!

 

\\Tompa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske var lite otydlig, med uppgradering menar jag ny version.

Dessutom har min dator aldrig kraschat med W98 2nd edition. Förutom då jag råkat skriva över minnesadresser under experiment med c++.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag kör Win98 SE, mycket stabilt, ibland har jag haft datorn igång i en vecka utan att behöva starta om.

 

W2K är inte avsett för spel, även om det går att lattja lite grann med det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Min Win98 SE är allt annat än imponerande stabil. Hänger sig dock mycket sällan när man kör spel. Win2000 funkar bra, man får dock vara medveten om att vissa spel kanske inte fungerar. Jag rekommenderar Win2000 så fort du inte ska ha datorn till enbart spel.

 

Mvh Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj Windows 98 version ett, samt ladda hem alla patchar från Microsoft. Dra sedan hem ett program som heter Cacheman från lämplig freeware-sida, så fixar du "bugg" nr.1 - Windows jäkla Hd-cache som fyller hela minnet. Uppdatera också Aspi-lagret om du ska bränna CD:s - programmet heter Aspi_me.

 

/MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...