Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

webbsidor i minnet?


mrcreosote

Rekommendera Poster

Hej.

 

Hur mycket jag än rensar i "clear history" och i cookies och temp. internet files så finns det ändå vissa webbsidor kvar i minnet på IE.

 

VARFÖR?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är egentligen ditt problem?

Att sidorna inte uppdateres när du besöker dom igen eller vad?

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Jag fösöker "rensa" och "nollställa" den funktion som gör att när du börjar skriva en webbadress, så känner datorn igen det du skriver och föreslår hela adressen. Fattar ni?

 

Om jag t.ex. börjar skriva www.aft så känner datorn igen det och föreslår automatiskt www.aftonbladet.se.

 

När jag nu försöker rensa och nollställa detta så verkar det ändå alltid finnas vissa saker kvar i "minnet". Varför? Hur kan jag rensa detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Hmm, väljer du att tömma historiken(ej tillfälliga filer) men det finns fortfarnade kvar, har jag fattat rätt?

 

//Patrik J

"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Internet-alternativ->Avancerat->Sökning från adressfältet kan man välja Sök inte från adressfältet. Gör det någon skillnad om du prickar i det alternativet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr. Det lät så bra det ni föreslog, men nu har jag provat och problemet kvarstår!

 

Vad tusan är detta? Jag rensar och nollställer allt, startar om datorn, men när jag sedan bara skriver första bokstaven i webbadressen så kommer resten upp som "förslag" i alla fall !!!!!!!!

 

Ni fattar: Om jag t.ex. skriver aft så föreslår den automatiskt aftonbladets hemsida.

 

Jag vill ha bort detta!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då kan du rensa Webbadresser i komplettera automatiskt.

 

Meny->Verktyg->Internetalternativ.

Flik Innehåll, klicka på Komplettera Automatiskt-knappen.

Klicka Rensa Formulär.

Du kan också välja att inte använda det för Webbadresser.

För att det skall träda ikraft kan du behöva stänga ner IE och starta den igen!

 

 

0x--x0

 

[inlägget ändrat 2004-01-16 19:23:42 av 0x2A]

 

[inlägget ändrat 2004-01-16 20:02:12 av 0x2A]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här hade ju redan någon föreslagit längre upp i tråden, fast på engelska. Det hjälper hur som helst inte!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej förresten! Nu funkade det!

 

Det var det där med att inte använda det för webbaddresser som gjorde susen! Tackar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...