Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

www.google.se


pepino

Rekommendera Poster

Nä, det tyckte inte jag. Sökte på "french military victories" och klickade på Jag har tur -knappen. Det blev ju inte alls vad jag hade tänkt mig. ;)

 

/JANspeed

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har ni en fråga att bita i.

Vad är det för skillnad på google.com, google.se och goggle.se?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för skillnad på google.com, google.se och goggle.se?

 

 

google.com är sökmotorn google

google.se är en direktlänk till den svenska sidan av google

 

goggle.se är bara något allmänt dåligt försök till att försöka göra pengar på namnet. :)

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det spelar ingen roll om man använder google.se eller google.com det är samma skit mao? :)

 

En fråga jag undrat ett tag över är varför alla tycker google är så bra man kan ju inte ens använda sådana här stjärnor * i namnet på det man söker det kan man i t ex altavista och evreka har jag för mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men på altavista är man juh tvungen att sätta ett plustecken framför varje ord eller skriva AND mellan - det om något är väl irriterande?

 

...användare != programmerare...

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det spelar ingen roll om man använder google.se eller google.com det är samma skit mao? :)

 

Korrekt. :)

 

En fråga jag undrat ett tag över är varför alla tycker google är så bra

 

Anledningen till varför google är så speciellt (eller att många uppfattar det så) är deras sätt att indexera sidor. De ger varje sida en viss ranking beroende på hur många som länkar till just den sidan, hur många "viktiga" länkar det är som går dit. Hur många länkar som går ut från den. osv osv osv.

 

Det är också detta som ger en del fel i google ibland genom att många länkar till en sida med ett ämne som inte alls stämmer. För någon vecka sedan så kunde man söka på "George W Bush biography" och få upp någon obskyr sida överst, minns inte vad det var men något var det.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg in detta som sökkriteria så får du ditt svar:

miserable failure

 

 

Just det, så var det! :)

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...